اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار مطرح کرد

ترویج فرهنگ قرآنی مهم‌ترین عامل تحقق سبک زندگی دینی

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: هدف از تربیت دینی حضور قرآن و سیره معصومین (ع) در متن زندگی دانش‌آموزان و ترویج سبک زندگی دینی است.

ترویج فرهنگ قرآنی مهم‌ترین عامل تحقق سبک زندگی دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی خورشید در جشن شکرگزاری قرآن کریم که با حضور جمعی از دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی در حسینیه شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار کرد: تأثیر قرآن در زندگی فردی و گروهی افراد جامعه انکارناپذیر است، اما دانش‌آموزان به ‌عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی باید بیشتر با مفاهیم قرآن در زندگی خود آشنا شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید سعی کنیم آموزه‌های قرآن هرچه سریع‌تر به بطن زندگی دانش‌آموزان وارد شود، خاطرنشان کرد: یکی از تأثیرات قرآن بر دانش‌آموزان، افزایش آرامش روحی و روانی در بین آنهاست.

خورشید در بخشی از سخنان خود به دانش‌آموزان گفت: ما اگر بخواهیم با قرآن کاملاً آشنا شویم باید با اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  آشنا شویم، چراکه بهترین راه انس و آشنایی با قرآن، انس با اهل بیت (ع) و پیروی از راه و روش و سیره آنان است.

وی بیان کرد: اگر از زمان کودکی به فراگیری قرآن بپردازیم، تمام آیات آن با سرشت آدمی آمیخته می‌شود  و تأثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود.  

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار افزود: مقدمه برای تبدیل زندگی ما به زندگی قرآنی مأنوس شدن با قرآن و در سایه این کتاب الهی در تمامی مراحل زندگی رنگ و بوی خدایی خواهد گرفت.

خورشید یادآور شد: امروز دشمنان برای کمرنگ کردن ‌معنویت و اخلاق اسلامی در بین جوانان تلاش زیادی انجام می‌دهند که باید در برابر آنها ایستادگی کرد.

وی در پایان به اهداف و اهمیت برگزاری این مراسم اشاره و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشن، آشنایی و انس بیشتر دانش آموزان با قرآن و ایجاد خاطره‌ای شیرین از کسب مهارت روخوانی کل قرآن است و همگی باید بکوشیم تا دانش‌آموزان و نسل جوان را بیشتر با قرآن عجین کنیم.

لازم به ذکر است؛ در این مراسم دانش‌آموزان بعد از تلاوت‌های زیبا و انفرادی قرآن به اجرای سرود و همخوانی پرداختند و مسابقات فرهنگی بین تمام دانش‌آموزان برگزار و به نفرات برتر هدایایی داده شد.

انتهای پیام/79015/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول