اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر صورت می‌گیرد

برگزاری 20 برنامه فرهنگی ورزشی در کردستان

20 برنامه فرهنگی ورزشی با مشارکت ادارات و سازمان‌های کردستان در سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.

برگزاری 20 برنامه فرهنگی ورزشی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس ستاد بزرگداشت سوم خرداد کردستان در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی سالروز آزادسازی فتح خرمشهر در استانداری کردستان در سنندج اظهار کرد: نواخته شدن زنگ مقاومت و پیروزی در سطح مدارس استان، برگزاری صبحگاه مشترک در سپاه بیت‌المقدس، فعال کردن ستاد استانی و شهرستانی سوم خرداد، تجلیل از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس، تشکیل ستاد استانی و شهرستانی و برنامه‌های ورزشی از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام‌الله است.

محمدرضا شرف‌بیانی افزود: همچنین در سوم خرداد امسال مراسم چهلم چهار شهید گمنام مدفن در استان کردستان و شب شعر و خاطره با همکاری حوزه هنری و اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

وی استقرار ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهرها در سالروز عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر در استان را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام مراسم بزرگداشت سوم خرداد عنوان کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان تصریح کرد: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جمع‌آوری آثاری که با فرهنگ بومی استان متناسب است و بهره‌گیری بیشتر از افراد و رزمندگان بومی کردستان در این‌گونه مراسم‌ها در اولویت این بنیاد قرار گرفته و با جدیت دنبال می‌شود.

شرف‌بیانی خاطر‌نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در بحث ایثار و شهادت پرداختن بیشتر به حماسه‌های دوران دفاع مقدس و قبل از آن ضروری است.

*اجرای 12 برنامه رادیو تلویزیونی در سوم خرداد

قائم‌مقام صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این جلسه از پخش و اجرای 12 برنامه رادیو تلویزیونی این مرکز در سالروز آزادسازی فتح خرمشهر خبر داد.

علی مرادی افزود: صدا و سیما بر اساس وظایف ذاتی خود و به منظور گرامیداشت سوم خرداد، برنامه‌ریزی گسترده‌ای در پخش برنامه‌های متناسب با این ایام با عناوین کودک، خانواده، هشت پلاک، رهروان عشق و مستندهای تولیدی در بخش سیما انجام داده که در این ایام پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش صدا و رادیو نیز 6 برنامه در حوزه ایثار و شهادت و سالروز آزادسازی فتح خرمشهر در کنداکتور برنامه‌های این مرکز لحاظ شده است.

قائم‌مقام صدا و سیمای مرکز کردستان تأکید کرد: آنچه که در حوزه ایثار و شهادت بسیار حائز اهمیت بوده این است که باید در حوزه دفاع مقدس با توجه به ظرفیت‌های زیاد در استان بیشتر کار شود.

*افتتاح بیمارستان تخصصی جراحی چشم در سنندج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افتتاح بیمارستان تخصصی عمل جراحی چشم در سالروز فتح خرمشهر در بیمارستان تامین اجتماعی سنندج خبر داد و گفت: در این بیمارستان خدمات پزشکی با همکاری بسیج جامعه پزشکی به مردم ارائه می‌شود.

طیب قدیمی با اشاره به اینکه تمام قضایا سوم خرداد و ابعاد آن برای ما مشخص شده است، اضافه کرد: باید با الهام گرفتن از بیانات رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد به عظمت این حماسه و دلاوری‌های رزمندگان پی ببریم.

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان به برگزاری مراسم جشن پدران آسمانی با همکاری بنیاد شهید شهرستان سنندج در سالروز آزادسازی فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: این مراسم همزمان در دوم خرداد‌ماه در شهرستان‌های سنندج، قروه، کامیاران و بیجار برگزار می‌شود.

حسن مرادی برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا و دیدار با اهل قبور را از دیگر برنامه‌های سالروز آزادسازی فتح خرمشهر عنوان کرد.

وی اضافه کرد: دیدار از 12 خانواده شاهد، ایثارگر و رزمنده عملیات بیت‌المقدس در شهرستان‌های سنندج، قروه، کامیاران و بیجار از دیگر برنامه‌های سالروز آزادسازی فتح خرمشهر است.

انتهای پیام/79005/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول