اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مسجد سلیمان خبر داد

برداشت گندم از سطح 1320 هکتار اراضی زیرکشت مسجد سلیمان

مدیر جهاد کشاورزی مسجد سلیمان از آغاز برداشت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت یک‌هزار و 320 هکتار از مزارع گندم انجام شده است.

برداشت گندم از سطح 1320 هکتار اراضی زیرکشت مسجد سلیمان

ناصر حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجد سلیمان اظهار داشت: با آغاز فصل برداشت در این شهرستان، تاکنون یک‌هزار و 320 هکتار از اراضی زیرکشت گندم در این شهرستان برداشت شده است.

سطح زیرکشت گندم؛ 27 هزار هکتار

وی در مورد سطح زیرکشت گندم مسجدسلیمان افزود: سطح زیرکشت گندم در این شهرستان 27 هزار هکتار بوده و برداشت گندم در این شهرستان اندکی با تأخیر آغاز شده است.

حسین‌پور درباره برداشت گندم این شهرستان گفت: تاکنون یک‌هزار و 320 هکتار از این سطح زیرکشت گندم در مسجد سلیمان برداشت شده است و برداشت محصول گندم همچنان ادامه دارد.

برداشت گندم به‌صورت خرمن‌کوبی و با دروگر

مدیر جهاد کشاورزی مسجدسلیمان درباره نحوه برداشت گندم در این منطقه خاطرنشان کرد: برداشت گندم در این شهرستان بیشتر به صورت خرمن‌کوبی است و با دروگر انجام می‌شود.

وی با اشاره به خسارت وارد شده بر اثر بارندگی‌های اخیر در این شهرستان گفت: خسارت وارد شده بر اثر بارندگی‌های هفته گذشته به دلیل اینکه برداشت گندم عموماً با دروگر انجام شده بود بسیار زیاد پیش‌بینی می‌شود.

برآورد خسارت 65 درصدی

حسین‌پور با اشاره به خسارت برآورد شده برای محصول برداشت شده گندم در اراضی مسجدسلیمان ادامه داد: خرمن‌های خسارت دیده بر اثر بارندگی‌های اخیر حدود 65 درصد برآورد شده است.

خسارت بیش از 5 هزار هکتار از اراضی زیرکشت گندم

وی با اشاره به برآوردهای انجام شده از خسارت‌های بارندگی اخیر در محصول برداشت نشده، افزود: بیش از پنج هزار هکتار از اراضی زیرکشت گندم دچار خسارت شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی مسجد سلیمان گفت: این خسارت بیشتر در اثر افتادگی و شکستگی ساقه و خوشه و خوابیدگی مزارع گندم بوده و کشاورزان را متحمل خسارت فراوانی کرده است.

انتهای پیام/72006/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول