اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد تاکید کرد

افزایش زیبایی شهرها با هماهنگ‌سازی نمای ساختما‌ن‌ها

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد ایجاد ضوابط مشترک برای هماهنگ‌سازی تعرفه‌های نمای بنا، در طرح تفصیلی ساختمان‌سازی شهری را عامل یک دستی نمای ظاهری و زیبایی ساختمان‌ها دانست.

افزایش زیبایی شهرها با هماهنگ‌سازی نمای ساختما‌ن‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر شمقدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بناهایی که بر اساس اصول و قوانین شهرسازی و معماری و مهندسی روز دنیا ساخته می‌شوند، بناهای ماندگار هستند.

شمقدری ادامه داد: برای دستیابی به شهری با نمای زیبا باید شاخصه‌های بنای ماندگار توسط معماران زبردست، متخصصان معماری و شهرسازی و همچنین کارشناسان آشنا با معماری بومی ایرانی تعریف و زمینه لازم جهت اجرایی شدن این شاخصه‌ها توسط مسئولان فراهم شود.

وی گفت: برای زیبایی و نظم ظاهری یک شهر، وجود ساختمان‌هایی با ظاهر و نمای مشابه در یک منطقه حائز اهمیت بوده و باید مباحث مربوط به رعایت حریم خصوصی همسایگان نیز رعایت شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: در هر مقطعی مصالح ساختمانی خاصی رایج می‌شود البته استفاده از مصالح ساختمانی متناسب با اقلیم هر منطقه نقش موثری در ماندگاری آن بنا دارد.

شمقدری با بیان اینکه در ابتدای مسیر رواج معماری اسلامی، ایرانی قرار داریم، گفت: باید با انجام مطالعات لازم در مورد ویژگی‌های اصلی معماری اسلامی، ایرانی و ایجاد قوانین و مقررات واحد برای معماران در کشور و توجه به این امر در برنامه تفصیلی شهرها گا‌م‌های ابتدایی مسیر را محکم برداریم.

وی ادامه داد: با ایجاد استانداردهایی برای نمای هر ساختمان در طرح تفصیلی ساختمان، در گذر زمان شاهد یک دست و مشابه شدن نمای بیرونی ساختمان‌ها در مناطق مختلف شهری هستیم که سبب افزایش زیبایی شهر می‌شود.

شمقدری با اشاره به ضرورت تدوین قوانین خاص برای جلوگیری از تغییر بافت‌های شهری دارای عمر مفید ساختمانی، گفت: تخریب ساختمان‌ها در سطح شهر سبب هدررفت سرمایه و سلب آرامش افراد می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: امیدوارم بتوانیم با همکاری مسئولان و معماران و برگزاری برنامه‌ای علمی، فرهنگی در کشور و استفاده از نظرات متخصصان این امر در راه داشتن شهری زیبا قدم‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/70003/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول