اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر:

انتخابات شوراها نباید از نظر مردم و مسئولان کم اهمیت باشد

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر گفت: با توجه به همزمانی انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری، به گفته مقام معظم رهبری نباید اهمیت انتخابات شوراها از نظر مردم و مسئولان کم اهمیت جلوه کند.

انتخابات شوراها نباید از نظر مردم و مسئولان کم اهمیت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عباس دهقان در نشست برنامه‌ریزی شورای اسلامی استان بوشهر با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات اظهار داشت: حضور گسترده مردم در انتخابات ضمن اینکه انقلاب و نظام را بیمه می‌کند، موجب یاس و ناامیدی دشمنان خواهد شد.

وی بیان کرد: دشمنان انقلاب از مدت‌ها قبل برای عدم حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ریزی کرده‌اند، اما حضور با بصیرت ملت ایران تمام نقشه‌های آنان را نقش بر آب خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر گفت: مقام معظم رهبری با مهم خواندن انتخابات ریاست جمهوری، این نکته را گوشزد کردند که نباید اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از چشم مردم، مسئولان و نخبگان دور بماند و در یک جمله شوراها را مظهر سپردن کارها و تصمیمات کشور به مردم، از سطح محلی تا سطوح ملی کشور دانست.

دهقان با بیان همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و تأثیرات متقابل این دو رویکرد سیاسی بر یکدیگر گفت: شوراها باید همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را به فرصتی برای ایجاد شور و نشاط سیاسی و اجتماعی در سطوح محلی و ملی کشور تبدیل کرده و در عرصه انتخابات ریاست جمهوری نامزدی را انتخاب کنند که تا بن دندان به نهاد شورا اعتقاد و اعتماد داشته باشد.

دهقان گفت: نه تنها شوراهای اسلامی بلکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با شوراها، مدیریت شهری و روستایی و حتی افکار عمومی نیز باید آشنایی کامل با حدود اختیارات و شرح وظایف شوراها پیدا کنند و یقینا این اقدامات سطح مطالبات عمومی را منطقی‌تر و دامنه نظارت عمومی را بر عملکرد شوراها وسیع‌تر خواهد کرد.

وی در ارتباط با نقش و تأثیر شوراهای فرادست در تبیین جایگاه شوراها گفت: شوراهای فرادست در سطح استان و شورایعالی استان‌ها به دلیل دستیابی به منابع و ارتباط مستمر حقوقی با مراجع قانونی و مهم تر از آن نقش نظارتی و مشورتی که بر عهده دارند، ضرورت دارد ضمن پیش بینی دوره‌های آموزشی لازم ویژه شوراها پس از انتخابات، اطلاعات و منابعی را که برای نامزدهای شرکت کننده در انتخابات شوراها مفید واقع می‌شود در اختیار آنها قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر با تأکید بر تأثیر و نقش آموزش برای اعضای شوراها و منتخبین دوره چهارم اضافه کرد: شوراهای استانها با هماهنگی مجموعه استانداری‌ها باید پس از برگزاری انتخابات تا شروع به‌کار شوراهای دور چهارم، امر آموزش شوراها را برای آشنایی هر چه بهتر با وظایف و اختیارات این نهاد مردمی در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول