اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست ستاد اعتکاف یزد مطرح شد

جلوگیری از تبلیغ افراد برای کاندیداهای خاص در مراسم اعتکاف

نماینده فرمانداری یزد گفت: باید در مراسم اعتکاف از ورود جریان‌های خاص که برای فرد یا کاندیدای خاصی تبلیغ می‌کند، جلوگیری شود.

جلوگیری از تبلیغ افراد برای کاندیداهای خاص در مراسم اعتکاف

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مجید صادقیان‌فرد در جلسه ستاد اعتکاف استان یزد اظهار داشت: با توجه به استقبال جوانان از این مراسم معنوی، باید تدابیری صورت گیرد که از تبلیغات زودهنگام بعضی کاندیداها و جریان‌های سیاسی در مراسم اعتکاف جلوگیری شود.

وی افزود: اعتکاف یک فرصت معنوی و اجتماع معنوی است که طیف‌های مختلف مردم در آن شرکت می‌کنند و با توجه به اصل مشارکت حداکثری در انتخابات، در این فضای معنوی وظیفه آحاد مبلغان، سخنرانان و دستگاه‌های فرهنگی در اطلاع‌رسانی و دعوت به حضوری چشمگیر در انتخابات است.

صادقیان‌فرد یادآور شد: با توجه به تعدد کاندیداها و جریان‌های سیاسی در یازدهمین دوره انتخابات، شاهد نشاط و شور انتخاباتی هستیم که مردم با حضور خود خلق خواهند کرد.

* آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای ارائه خدمت به معتکفان

دبیر ستاد اعتکاف استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی به ویژه دست‌اندرکاران فرهنگی برای برگزاری باشکوه مراسم معنوی اعتکاف قول مساعدت دادند و هر کدام بر حسب وظایف خود با اداره کل تبلیغات اسلامی استان همکاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی کارگر عنوان کرد: شبکه بهداشت استان یزد، بر اساس نشستی که با آنها برگزار شد، بر نحوه بهداشت مساجد، طبخ بهداشتی غذا برای معتکفان و بازدید سرزده از نحوه پخت و ارائه وعده‌های غذایی به معتکفان با ستاد اعتکاف استان همکاری خواهد داشت.

وی با اشاره به آثار مثبت اعتکاف در روح و جسم معتکفان گفت: اعتکاف فرصت خوبی برای راز و نیاز با خالق است و در ماه مبارک و پر خیر و برکت رجب باید از این فرصت‌های معنوی و روحانی به نحو شایسته‌ای بهره گرفت.

کارگر افزود: ائمه جماعات استان یزد در نماز جمعه این هفته ضمن یادآوری و دعوت مردم به انتخابات باید در مورد آثار معنوی اعتکاف سخنرانی و اطلاع‌رسانی کنند.

مسئول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: از نیروهای انتظامی استان هم خواسته شده در حین بازگشت معتکفان از مساجد و تکایا در ساعات اولیه صبح به ویژه بعد از سحر، تامین امنیت مساجد را بر عهده بگیرند.

* توزیع کتاب‌های فرهنگی با عناوین مختلف و گروه‌های سنی خاص در مراسم اعتکاف

مسئول امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به بهره‌گیری از لحظه لحظه این مراسم گفت: با هماهنگی که با نهاد کتابخانه‌های عمومی داشتیم، برنامه‌ریزی شده تا نمایشگاه‌های کتاب با عناوین مختلف فرهنگی و برای تمام گروه‌های سنی در مساجد نمایش داده شود تا معتکفان مطالعه کنند.

کارگر خاطرنشان کرد: توزیع کتاب‌های ویژه اعتکاف، اهمیت اعتکاف از دیگر برنامه‌های فرهنگی در این مراسم است که نهاد کتابخانه‌های استان یزد آن را بر عهده گرفته است.

* بررسی ایمنی مساجد قبل از مراسم اعتکاف/ توزیع کپسول‌های اطفای حریق در مساجد

دبیر ستاد اعتکاف استان یزد اظهار داشت: آتش‌نشانی استان یزد تا قبل از شروع مراسم اعتکاف کار بررسی و پیگیری نقاط ایمنی مساجد، برطرف کردن خلل‌های موجود در مساجد و سرکشی از مساجدی که در آنها مراسم اعتکاف برگزار می‌شود را بر عهده گرفتند.

کارگر گفت: برپایی چند ایستگاه سیار در سطح شهر و در نزدیکی مساجد برای جلوگیری از وقوع حوادث همچنین توزیع کپسول‌های اطفای حریق در مساجدی که این کپسول‌ها را ندارند، از دیگر وظایف سازمان آتش‌نشانی است.

به گزارش فارس، در این نشست مقرر شد؛ جمعیت هلال احمر استان یزد کمک‌های اولیه را به دست‌اندرکاران مساجد طی دوره‌های فشرده آموزش داده و خود، ایستگاه‌ها، و آمبولانس‌هایی را در مواقع ضروری در مساجد مستقر کند.

همچنین کانون فرهنگی مساجد هم برنامه‌های فرهنگی را در مساجد اجرا می‌کند و رسانه‌ها به ویژه شبکه تابان یزد چند ساعت را به مراسم اعتکاف اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/2464/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول