اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد مهدیشهر:

نگاه به انتخابات در افق تمدن‏سازی نوین اسلامی باشد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر گفت: نگاه ما به انتخابات نباید محدود به یک دوره چهارساله باشد؛ بلکه آن را باید در افق تمدن‏سازی نوین اسلامی دید.

نگاه به انتخابات در افق تمدن‏سازی نوین اسلامی باشد

محمدعلی یوسفیان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در مهدیشهر در زمینه ارتباط فرهنگ در شکل‏دهی انتخاباتی پرشور اظهار داشت: تمدن‏سازی نوین اسلامی به معنای درانداختن طرحی نو برای همه ابعاد زندگی و رهایی از سیطره مادی دنیای جدید است.

وی عمده تفاوت این تمدن با تمدن حاکم بر دنیای امروز را در نگاه توحیدی دانست و افزود: نگاه توحیدی به هستی و اتصال همه نظام‏های حاکم بر زندگی بشر به آن، سرمنشأ تفاوت تمدن اسلامی با تمدن مادی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: اگر نگاه ما به انتخابات، یعنی سرنوشت چهار ساله کشور در ذیل موضوع مهم تمدن‏سازی دیده شود و اهداف کمی مادی در آن اولویت نیابد، نوع انتخاب افراد بسیار متفاوت خواهد شد.

نگاه عمیق‏تر به صف‏‌های انتخابات در دوره‏های گذشته

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر ادامه داد: نگاه عمیق‏تر به صف‏‌های طولانی انتخابات در دوره‏های گذشته نشان می‏دهد که اختلاف دیدگاه‏های سیاسی و مدیریتی در بسیاری از موارد از اختلاف نظر در نوع نگاه به تمدن اسلامی سرچشمه می‏گیرد.

یوسفیان تصریح کرد: در عمده حوادث فرهنگی و سیاسی کشور، دو گرایش طرفداران تمدن اسلامی و طرفداران مدرنیته اسلامی ایفای نقش کرده‏اند که این دو گرایش بیشتر در انتخابات گذشته دیده می‏شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهدیشهر تأکید کرد: نوع نگاه این دو گرایش در موضوعات مختلف از جمله اسلام، انقلاب اسلامی، تمدن غرب، ساخت کشور و نقش‏آفرینی در تحولات جهان متفاوت است.

وی توضیح داد: معتقدان به تمدن اسلامی بر این عقیده‏ هستند که اسلام خواهان خلق ساختارها، نظام‏ها و حتی تکنولوژی‏های جدید بر اساس نظام ارزشی خود است که در بسیاری از موارد با آنچه امروز در جهان حاکم است، تفاوت دارد.

رنگ اسلامی دادن به برخی مظاهر تمدن غرب

یوسفیان گفت: طرفداران مدرنیته اسلامی این نگاه را غیرعلمی و غیرقابل دسترس می‏دانند؛ بنابراین اکتفا به رنگ اسلامی دادن به برخی مظاهر تمدن غرب را کافی می‏دانند.

وی فهم نادرست و حداقلی از اسلام را عامل این نگاه حداقلی به حوزه اثر اسلام دانست و افزود: فهم اسلام با همه ابعاد و مختصاتش و خروج از سیطره تفکر مادی، حرکت در افق تمدن نوین اسلامی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر اظهار داشت: نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برای آینده کشور، رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی است که متأسفانه اهمیت و عمق اثر این نگاه برای بسیاری از نخبگان کشور نیز شناخته شده نیست.

مصداق‏یابی مناسب از معیارهای ارایه شده توسط امام و رهبری

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر به غربت این نگاه در بدنه اجرایی کشور اشاره کرد و ادامه داد: توجه به موضوع تمدن‏سازی، سرعت پیشرفت کشور را دوچندان می‌کند.

وی تصریح کرد: این نوع نگاه مهم‏تر از آن ما را از تبعات منفی تمدن غرب دور می‏سازد و پیشرفت موجب عقب رفت اخلاق و معنویت نخواهد شد.

یوسفیان افزود: مصداق‏یابی مناسب از معیارهای ارایه شده توسط امام و رهبری برای رئیس جمهور شایسته از جمله راهکارها برای قرار گرفتن در فضای تمدن نوین اسلامی است.

انتهای پیام/2249/م40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول