اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

هاشمی در انتخابات اقبال عمومی ندارد / اصولگرایان باید به وحدت برسند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هاشمی در این دوره از انتخابات اقبال عمومی چندانی ندارد، گفت: در این میان باید اصولگرایان باید به وحدت برسند.

هاشمی در انتخابات اقبال عمومی ندارد / اصولگرایان باید به وحدت برسند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد بخشایشی‌ اردستانی ظهر امروز در نشستی با فعالان و نخبگان دانشگاه آزاد مشهد با تشریح نظام‌های انتخاباتی دنیا اظهار کرد: نظام‌های انتخاباتی دنیا بر سه قسم است، نظام ریاستی، نظام پارلمانی و نظام نیمه ریاستی و نیمه پارلمانی، سه نظام متعارف انتخابات از دنیا است.

بخشایشی با بیان اینکه نظام انتخاباتی ایران نظامی نیمه ریاستی و نیمه پارلمانی است خاطرنشان کرد: در نظام‌های ریاستی رئیس جمهور فصل‌الخطاب بوده و در نظام پارلمانی پارلمان فصل‌الخطاب است.

وی ادامه داد: در نظام نیمه ریاستی و نیمه پارلمانی هم پارلمان و هم رئیس جمهور منتخب مردم بوده و این دو قوه نیز پاسخگوی مردم هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه حضور هاشمی در صحنه انتخابات ترکیب‌بندی زمین انتخابات را به هم ریخت تصریح کرد: شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مدل‌های مختلفی را دنبال می‌کنند و با حضور هاشمی مدل انتخاباتی پنج نفره به احتمال زیاد اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: امروز به دنبال خلق حماسه سیاسی هستیم و تا جریان‌هایی چون فتنه و انحراف در انتخابات نباشند حماسه سیاسی محقق نمی‌شود چرا که برخی اختلافات سبب تحقق وقایع مهم و رخدادهای خوشایند می‌شود.

* اگر هاشمی بیاید موسوی و کروبی را آزاد می‌کند

 بخشایشی، با تأکید بر اینکه فتنه 88 بیش از معاندان خارجی عوامل داخلی فضا را تنش‌زا کرده است اذعان داشت: انتخابات ایران همواره سالم و بدون تقلب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم در فتنه 88 بیش از دشمنان نظام در خارج از مرزها عوامل داخلی فتنه فضا را متشنج کرده‌اند، تصریح کرد: جناح چپ یا همان موسوی 14 میلیون رأی داشت و احمدی‌نژاد 23 میلیون؛ نمی‌شود 9 میلیون تقلب وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تقلب در حدود 2 تا 10 درصد را می‌شود به نوعی قبول کرد اما 9 میلیون تقلب که حدود 40 درصد می‌شود را قبول نداریم.

بخشایشی با اذعان این مطلب که اگر هاشمی رئیس جمهور شود موسوی و کروبی را آزاد می‌کند، گفت: یکی از دلایل حضور هاشمی تلاش اصلاح‌طلبان برای سرکوبی احمدی‌نژاد بوده است.

وی تأکید کرد: باید با نگاهی دقیق به بررسی وقایع بپردازیم؛ برای مثال ایجاد التهابات ارزی نمونه بارزی از عملکرد مخالفان احمدی‌نژاد در مسیر تخریب وی بود.

* رفتار احمدی‌نژاد تحت تأثیر عملکردهای هوگوچاوز است

بخشایشی سیاست‌های احمدی‌نژاد را تحت تأثیر از عملکرد و رفتار هوگوچاوز توصیف کرد و ادامه داد: یکی از اخلاق‌های بارز هوگوچاوز وفاداری به رفیقان و یاران نزدیک بوده و احمدی‌نژاد در رابطه با مشایی این مدل اخلاقی هوگوچاوز را اجرایی کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور احمدی‌نژاد در وزارت کشور و همراهی با مشایی نادرست بوده و در واقع احمدی‌نژاد نباید با عنوان مجری انتخابات کاندیدا معرفی کند.

* هاشمی اقبال عمومی ندارد

وی از دو قطبی بودن انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری یاد کرد و ادامه داد: در حال حاضر هاشمی و مشایی دو قطب مهم انتخابات بوده و در این میان باید اصولگرایان به وحدت برسند.

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی کهولت سن هاشمی مشکل مهمی است و وی با این وضعیت جسمی نمی‌تواند کشور را اداره کند.

انتهای پیام/ 70023/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول