اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سامانه «رصد الکترونیکی»میزان دقیق واردات و صادرات کالاها را ثبت می‌کند

مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سامانه «رصد الکترونیکی کالاهای تجاری» آمار دقیق میزان حمل و نقل را ثبت و از بروز تخلفات در این زمینه جلوگیری می‌کند.

سامانه «رصد الکترونیکی»میزان دقیق واردات و صادرات کالاها را ثبت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، جواد اسماعیلی پیش از ظهر امروز در همایش اطلاع‌رسانی و تشریح فعالیت‌های سامانه «رصد الکترونیکی کالاهای تجاری» در زاهدان اظهار داشت: سال‌ها است که از نداشتن یک آمار دقیق در مورد زنجیره تامین رنج می‌بریم، سامانه "رصد الکترونیکی" کمک خوبی در شفاف‌سازی هر چه بیشتر اطلاعات حمل و نقل کالا در کشور دارد.

وی با بیان اینکه سالانه 900 میلیون تن کالا در کشور صادر و وارد و جابجا می‌شود، گفت: بیشتر اطلاعات و آمار حمل و نقل کالاها بصورت دستی و کاغذی است که احتمال خطا در آنها وجود داشته و دسترسی به آنها نیز بسیار سخت و مشکل است.

این مسئول ادامه داد: این آمار اگر در دسترس قرار هم بگیرد فقط برای یک ارگان و سازمان خاص است و تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه نمی‌توانند از آن اطلاعات بهره‌مند شوند.

اسماعیلی گفت: وقتی جلسات تنظیم بازار در سطح کشور برگزار می‌شود، برای تصمیم‌گیری نهایی و دقیق، نیازمند آمار و اطلاعات دقیق هستیم که قطعا این سامانه این آمار و اطلاعات را در اختیار ما قرار می‌دهد.

مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل، با کمک صنعت، معدن و تجارت سامانه «رصد الکترونیکی» را طراحی کرده‌اند که در دسترس تمام دستگاه‌ها برای راهبردی کردن تصمیمات قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: لازمه اجرا شدن این طرح، همکاری خوب نیروی انتظامی، گمرک، دستگاه‌های امنیتی، راهداری و تولیدی است.

مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اگر هر یک از ادارات و ارگان‌های ذی‌ربط در زمینه سامانه اطلاعاتی رصد الکترونیکی خوب همکاری نکند، قطعا به نتیجه درست و به دنبال آن تصمیم‌گیری‌های دقیق دست نخواهیم یافت.

این مسئول اضافه کرد: در مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت، باید تمام دستگاه‌های تولیدی خود را موظف کرده و از بارنامه استفاده کنند، زیرا برای راه‌اندازی سامانه رصد الکترونیکی نیازمندیم تمام تبادلات از طریق بارنامه انجام شود تا آمار و اطلاعات دقیق باشد.

وی گفت: باید تمام انبارها از طریق سامانه بهین‌یاب سازمان صنعت، معدن و تجارت شناسایی و وارد سیستم شود.

اسماعیلی با بیان اینکه باید تمامی انبارها شناسنامه‌دار باشند، اضافه کرد: اگر اطلاعات کالاهای داخل انبارها دقیق باشد، قطعا استانداران در استان‌ها در تصمیم‌گیری‌ها دقیق‌تر عمل می‌کنند.

امیدواریم با همکاری تمام سازمان‌ها و ادارات مربوطه هرچه زودتر از این سامانه استفاده کنیم.

سامانه «رصد الکترونیکی کالاهای تجاری» تخلفات را کاهش می‌دهد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در ادامه بیان داشت: یکی از مزایای سامانه «رصد الکترونیکی» جلوگیری از تخلفات است.

نادر میرشکار عنوان کرد: برای جلوگیری از احتکار، گرانفروشی و بروز تخلفات ، سامانه رصد الکترونیکی بسیار مفید و موثر است.

وی ادامه داد: با ثبت اطلاعات دقیق میزان تولیدات، واردات و صادرات و جابه‌جایی کالاها در این سامانه و در دسترس بودن اطلاعات، تصمیم‌گیری‌ها قطعا درست‌تر و راهبردی‌تر اتخاذ می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: این سامانه از چندگانگی اطلاعات جلوگیری کرده و مورد استقبال تمامی دستگاه‌های ذیربط قرار گرفته است.

انتهای پیام/75004/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول