اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان قم خبر داد

بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه همکاری با چین

رئیس اتاق بازرگانی استان قم از بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه همکاری با کشور چین در جلسه ویژه‌ای با نمایندگان اتاق ایران و چین خبر داد.

بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه همکاری با چین

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی قم، ابوالفضل خاکی در نشست مشترک نمایندگان اتاق بازرگانی استان قم با رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان قم در خصوص توسعه روابط تجاری با کشور چین اظهار داشت: در سال 90 هیئت تجاری بلند پایه‌ای از استان قم با محوریت اتاق بازرگانی عازم کشور چین شد که نتیجه این سفر عقد خواهرخواندگی بین دو استان قم و گانسو بود.

وی صنایع فولاد، پتروشیمی و سیمان را از ظرفیت‌های این استان دانست و خاطرنشان کرد: این استان در سال‌های اخیر رشد اقتصادی و صادراتی سریع داشته و موانع و مشکلات تجار این استان با کشور چین اغلب در نقل و انتقالات مالی و برخی مسائل مربوط به نرخ ارز و گمرکات است.

غلامحسین اللهیاری نایب رئیس اتاق بازرگانی قم نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار واحد صنعتی در استان قم مشغول به فعالیت هستند افزود: از سال 76 شهرک‌های صنعتی استان قم تاسیس شده است که بنا بر تنوع و تعدد کارخانه‌ها انواع محصولات در استان قم تولید می‌شود.

اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین نیز در این نشست اهداف این اتاق را در سال جاری سرمایه‌گذاری طرفین و توسعه صادرات غیر نفتی دانست و خاطرنشان کرد: این امر نیاز به تلاش مضاعف تجار ایرانی و لزوم تقویت جایگاه اقتصاد غیر دولتی دارد.

وی روابط تجاری ایران و چین را در سال 2012 به میزان 4/36 میلیارد دلار ارزیابی کرد و اظهار داشت: در سال گذشته چین دومین شریک تجاری ایران بوده است.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول