اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی:

دایرة‌المعارف سنگرسازان بی‌سنگر تدوین می‌شود

مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی از تدوین دایرة‌المعارف سنگرسازان بی‌سنگر خبر داد.

دایرة‌المعارف سنگرسازان بی‌سنگر تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، هدایت‌الله نواب بعد از ظهر امروز در سیزدهمین گردهمایی کانون‌های سنگرسازان بی‌سنگر سراسر کشور و شهرستان‌های ویژه در قمصر کاشان اظهار داشت: با اتمام این دایرة‌المعارف تاریخ هشت سال دفاع مقدس به صورت مکتوب آماده می‌شود تا دسترسی به آن در هر زمان از تاریخ امکان‌پذیر باشد.

وی همچنین ابراز داشت: برای این دایرةالمعارف با دعوت از 20 نفر از فرماندهان جبهه و جنگ که در عملیات والفجر حضور داشتند با تعریف 49 طرح از دفاع مقدس در حال تدوین است.

مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در ادامه خواستار ایجاد سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در جهاد کشاورزی شد و خاطرنشان کرد: در اکثر ارگان‌ها این نهاد به صورت سازمان فعالیت دارد اما در جهاد با عنوان اداره در حال فعالیت است.

نواب تأمین مسکن ایثارگران جبهه و جنگ را یکی از اولویت‌ها ذکر و تصریح کرد: در آستانه نوروز امسال 15 هزار مسکن حتی پایین‌تر از قیمت مسکن تحویل ایثارگران جبهه و جنگ جهاد کشاورزی شد.

وی همچنین از تهیه کارت ایثار جدید با امکانات ویژه برای ایثارگران جبهه و جنگ جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این کارت به صورتی طراحی می‌شود که امکان جعل آن وجود نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همچنین در این گردهمایی از مهاجرت و مهاجران برای اعتلای دین اسلام به عنوان بندگان خاص خدا نام برد و اظهار داشت: مهاجر عقبه زندگی خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که برای باورهای دین خدا فعالیت نماید تا اثرگذاری بالایی داشته باشد.

آیت‌الله حسن عالمی، مهاجر دین خدا را مهاجرالله دانست و افزود: گاهی اقتضای زمان بر این است که مهاجر از شهری به شهر دیگر و یا از شهری به بادیه‌نشینی و یا بر عکس مهاجرت کند تا دین خدا و ارزش‌های دینی را حفظ نماید.

به گفته وی مهاجرت تنها کافی نیست در کنار مهاجرت، مجاهدت لازم است و حضور مهاجر در هر کجا تثبیت شد در همان جا مجاهدت نیز دارد.

مدیر منابع انسانی وزارت جهاد سازندگی نیز در این آیین گفت: فرماندهانی که طی هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند امسال نیز در سالی که به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری مزین شده است باید مانند هشت سال دفاع مقدس حماسه‌آفرینی‌های خود را این بار در عرصه سیاسی و اقتصادی به منصه ظهور برسانند.

منصور خاکی افزود: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی دارای عقبه محکمی است که برای تحقق آن باید هزینه کرد.

به گفته وی کانون‌های سنگرسازان بی‌سنگر در سراسر کشور منشاء خدمات خوبی برای نظام جمهوری اسلامی هستند و تمامی فعالیت‌های این کانون‌ها در راستای منویات مقام معظم رهبری و اعتلای نظام اسلامی ایران است.

وی یادآور شد: دشمن در فتنه سال 88 به قصد ضربه زدن به نظام و اسلام وارد صحنه شد اما با پشتیبانی مردم از نظام ، دشمن فقط برای نظام هزینه ایجاد کرد.

مدیر منابع انسانی وزارت جهاد سازندگی شرایط جمهوری اسلامی در جهان را حساس خواند و افزود: رفتار و گفتار هر یک از ما باید در مسیر ولایت و آرمان‌های شهدا باشد.

به گفته وی هرگونه رفتار و سخنی که منجر به فاصله گرفتن از ولایت و نظام شود می‌تواند در آینده زاویه‌ای را ایجاد کند که اصلاح آن غیرممکن و برای نظام هزینه داشته باشد.

مدیرعامل کانون سنگرسازان بی‌سنگر کاشان نیز در این آیین تهیه زیرساخت‌ها و سخت‌افزارهای مورد نیاز کانون سنگرسازان کاشان را یکی مشکلات این بخش عنوان کرد و خواستار واگذاری مکانی مستقل به کانون سنگرسازان بی‌سنگر این شهرستان شد.

حسینعلی عظیمی، پیگیری سهام مؤسسات به ایثارگران، پیگیری چگونگی انتقال نیروهای سازمان جهاد کشاورزی، پیگیری صدور کارت ایثار به سنگرسازان بی‌سنگر، تخصیص اعتبار برای تهیه دایرةالمعارف سنگرسازان بی‌سنگر را از جمله اقدامات کانون سنگرسازان بی‌سنگر برشمرد.

سیزدهمین گردهمایی مدیران عامل کانون‌های سنگرسازان بی‌سنگر سراسر کشور و شهرستان‌های ویژه به میزبانی کانون سنگر سازان بی‌سنگر کاشان در قمصر کاشان برگزار شد.

جهاد کشاورزی شهرستان کاشان طی مدت هشت سال دفاع مقدس تعداد 64 شهید را تقدیم اسلام کرد.

انتهای پیام/2406/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول