اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله استادی:

مفاسد فرهنگی تا مشکل ازدواج و مسکن باشد ریشه کن نمی‌شود

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: تا زمانی که مسکن و ازدواج جوانان تامین نشود زمینه مفاسد فرهنگی در میان آنها وجود خواهد داشت.

مفاسد فرهنگی تا مشکل ازدواج و مسکن باشد ریشه کن نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی در همایش گروه‌های تبلیغی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء قم برگزار شد اظهار کرد: تا زمانی که مسکن و ازدواج جوانان تامین نشود زمینه مفاسد فرهنگی در میان آنها وجود خواهد داشت.

وی افزود: همه مسئولان باید بدانند تا زمانی که این مسائل را حل نکنند آسیب‌های فرهنگی هم وجود خواهند داشت زیرا در روایات هم آمده است ازدواج نیمی از دین آدمی را تکمیل می‌کند و این سخن بی‌جهت نیست.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه طلاب باید به ارزش کار تبلیغ خود واقف باشند گفت: برای بیان ارزش مسئله تبلیغ می‌توان به روایاتی از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) اشاره کرد؛ طلاب باید بدانند تبلیغ دین از همه عبادات فردی بالاتر است و هر کس به این اهمیت پی ببرد آنگاه با گذشت و تلاش، سختی‌ها را تحمل می‌کند و به کارش ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: هدف اصلی از ورود به حوزه‌های علمیه تبلیغ دین است زیرا بر اساس روایات هدایت یک نفر از بسیاری عبادات برتر است؛ انبیای الهی سختی‌های فراوانی را در این مسیر تحمل کردند و طلاب هم باید همین سیره را دنبال کنند.

آیت‌الله استادی با بیان اینکه کار یک تبلیغ تنها سخن گفتن نیست عنوان داشت: بیان و عمل مبلغان باید به گونه‌ای باشد که حقیقت را به مخاطبان برساند زیرا دیده می‌شود در برخی مناطق با وجود تلاش‌های فراوان، تاثیر چندانی حاصل نشده زیرا شرایط زمانه تغییر کرده‌اند؛ تبلیغ مبین یعنی بیان و عمل روشن و آشکار تا مخاطب به درستی مطلب را دریابد.

امام جمعه قم افزود: مبلغان باید مواردی از محکمات دین را برای مردم بیان کرده و از مسائل شبهه‌ناک بپرهیزند؛ در قرآن کریم و روایات آنقدر از محکمات بیان شده که تا سال‌ها می‌توان آنها را برای مردم بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز هم برخی منابر ما آن چیزی نیستند که مطلبی را به مردم برسانند؛ به تدریج به سمتی می‌رویم که همه اقشار در پای منابر از مبلغان سوال بپرسند بنابراین طلاب و روحانیون باید مطالعات خود را گسترش داده و خود در ابتدای امر به درک صحیحی از سخنی که قصد گفتن آن را دارند برسند.

آیت‌الله استادی با تاکید بر بحث و تبادل نظر میان گروه‌های تبلیغی گفت: این امر موجب تبادل تجربیات و آسیب‌شناسی بهتر تبلیغ می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خلوص نیت در تبلیغ دین را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: کاری که دنباله روش انبیای الهی است نباید به مادیات آلوده شود و شرط آن مال و اموال باشد؛ برخی هنرمندان ادعا می‌کنند که تاثیرگذاری بالاتری از روحانیون دارند اما به شخصه دیده‌ام که در یکی از برنامه‌های تلویزیونی یکی از هنرمندان بسیار مقبول جامعه در ابتدای امر سخن از مادیات به میان آورد، طلاب و روحانیون بدانند که اصل کارشان با مادیات نمی‌سازد و تبلیغ باید بدون در نظر گرفتن این موارد باشد.

وی ادامه داد: زندگی طلاب اداره خواهد شد اما اگر کسی بخواهد کار معنوی و دینی تبلیغ را به مال و اموال آلوده کند کارش با مشکل مواجه می‌شود.

آیت‌الله  استادی با اشاره به ضرورت آرامش و خویشتن‌داری و سعه صدر برای تبلیغ دین گفت: این ویژگی‌ها از شرایط توفیق در تبلیغ هستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در شرایط روز کشور یعنی نزدیک شدن به انتخابات شاهد هستیم برخی افراد به ادعای خود و بر اساس تکلیف ثبت نام کرده‌اند عنوان داشت: در تبلیغات انتخاباتی باید توجه داشت که صحبت کردن راجع به گذشته و دیگران ممکن است ابتدا نیت خیر وجود داشته باشد اما باید دانست شیطان هیچ انسانی را رها نمی‌کند و همواره به وسوسه آدمی می‌پردازد.

وی افزود: لباس کسی را عوض نمی‌کند و انسان باید ابتدا خود را اصلاح کند؛ برخی گمان می‌کنند چون معمم هستند شیطان آنها را رها می‌کند در حالیکه باید بدانیم در این صورت وسوسه‌ها هم بیشتر هستند.

آیت‌الله استادی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به همه گروه‌های تبلیغی گفت: در مراجعه به معاونت تبلیغ باید گزارش‌های صحیح ارائه کرد تا بعدها گرفتاری به وجود نیاید.

انتهای پیام/78004/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول