اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی خبر داد

افزایش 40 درصدی اعتبارات کمیته امداد

نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی از افزایش 30 تا 40 درصدی اعتبارات کمیته امداد خبر داد و گفت:‌ قرار شده که 20 درصد سهم بانک‌ها به پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویی اختصاص یابد.

افزایش 40 درصدی اعتبارات کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد امروز از اردوگاه تربیتی فرهنگی کمیته امداد این استان در منطقه زیبای دهنو دیدن کردند.

غلامرضا تاجگردون در این بازدید با قدردانی از زحمات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، فعالیت‌های این نهاد را برای یاری رساندن به محرومان ستودنی خواند و اظهار کرد: در بودجه سال جاری جهت‌گیری خوبی به سمت اشتغال مددجویان صورت گرفته و 20 درصد سهم بانک‌ها به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد اختصاص یافته است.

نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: در سال جاری 30 الی 40 درصد به اعتبارات کمیته امداد اضافه شده است که این افزایش می‌تواند کمک خوبی به پیشبرد اهداف و برنامه‌های این نهاد در استان کهگیلویه و بویراحمد بکند.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی رسیدگی به مشکلات زنان بی‌سرپرست و اردوگاه‌های فرهنگی را از مسائل مورد توجه در بودجه سال جاری خواند و تأکید کرد: مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با همه وجود پشت سر کمیته امداد هستند و برای تحقق برنامه‌ها و خدمات‌رسانی به محرومان دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه هر چقدر بتوانیم به افزایش بودجه کمیته امداد کمک خواهیم کرد، اضافه کرد: موضوع ادامه تحصیل فرزندان مددجو در دانشگاه‌های پیام‌نور یکی از مواردی بود که در بودجه جدید ردیف مستقل و جداگانه گرفته و این مشکل برطرف شده است.

تاجگردون از نگاه مثبت کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس به تأمین اعتبارات مورد نیاز کمیته امداد خبر داد.

*‌کار فرهنگی هزینه نیست بلکه سرمایه است

به گزارش فارس، غلام‌محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید، کار فرهنگی را ماندگار خواند و گفت: اگر منطقی در حوزه فرهنگی کار شود، هرگز هزینه نیست و کمیته امداد با توجه به جامعه هدف متنوع با سلایق مختلف می‌تواند در حوزه کارهای فرهنگی اقدامات مؤثری را همچون گذشته انجام دهد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد راهکار‌های حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیته امداد را بررسی کردند و این امکان فراهم است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اردوگاه فرهنگی و تربیتی کمیته امداد در دهنو را بنای فرهنگی خوبی توصیف کرد و ادامه داد: می‌طلبد که با تزریق اعتباراتی زمینه توسعه فراهم شود.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی‌محمد بزرگواری نیز در این بازدید نظارت و بازدید از پروژه‌ها و عملکرد دستگاه‌های اجرایی را از وظایف نمایندگی خواند و گفت:‌ از آنجا که کمیته امداد منشأ خدمات زیادی به محرومان است، وظیفه خود می‌دانیم که برای تکمیل و تجهیز اردوگاه فرهنگی و تربیتی این نهاد اعتباراتی را در نظر بگیریم که مجمع نمایندگان این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجمع نمایندگان این استان همواره همه تلاش خود را برای حمایت از طرح‌های کمیته امداد در مجلس به کار برده و این رویه ادامه خواهد داشت.

بزرگواری از تلاش خود و همکارانش برای سوق دادن اعتبارات کمیته امداد به سمت مناطق محروم خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید همراهی و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را لازمه توفیق در سیاست‌های کمیته امداد دانست و گفت: در هر کاری اگر مشارکت و همدلی نباشد توفیقی نیز حاصل نمی‌شود.

عبدالمجید فرهادی با بیان اهمیت موقعیت اردوگاه ملی این نهاد در منطقه زیبای دهنو یاسوج، احداث چنین مجتمعی را ضروری خواند و از مجمع نمایندگان خواست تا برای تکمیل فازهای بعدی آن حمایت‌ها و پیگیری‌های خود را به منظور دریافت اعتبارات مورد نیاز این اردوگاه از کمیته امداد دریغ نکنند.

انتهای پیام/82005/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول