اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تیم فوتبال شهرداری اردبیل از بلاتکلیفی درمی‌آید

انتخاب سرمربی غیر‌بومی اولویت اصلی تیم فوتبال شهرداری اردبیل

بعد از ناکامی تیم فوتبال دسته دو شهرداری اردبیل در لیگ کشور انتخاب سرمربی در هاله‌ای از ابهام بود که بالاخره مسئولان اعلام کردند اولویت انتخاب با سرمربی غیر‌بومی است.

انتخاب سرمربی غیر‌بومی اولویت اصلی تیم فوتبال شهرداری اردبیل

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما بعد از جمع‌بندی نظرات مردم در قالب برنامه صبح و نشاط به این نتیجه رسیدیم که سرمربی غیر‌بومی گزینش کرده و به سرعت کار آماده‌سازی تیم را برای آغاز مسابقات لیگ دسته دو آغاز کنیم.

حجت‌الاسلام ابراهیم میر‌عباس‌زاده خاطرنشان کرد: هر چند در انتخاب سرمربی بومی و غیر‌بومی شاهد اظهارنظرهای مختلف کارشناسان بودیم که عده‌ای بومی و عده‌ای غیر‌بومی را پسند می‌کردند اما تصمیم گرفتیم تا با ارزیابی نهایی یک سرمربی غیر‌بومی را برای تیم فوتبال شهرداری اردبیل با هدف حضور مقتدرانه در لیگ دسته دو کشور و صعود به لیگ دسته یک انتخاب کرده و رضایت علاقه‌مندان و عموم مردم را فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه ظرف روزهای آینده سرمربی جدید تیم فوتبال شهرداری اردبیل معرفی شده و تمرینات آماده‌سازی تیم پیگیری می‌شود، یادآور شد: سعی داریم با جذب چند بازیکن و همچنین ابطال قرارداد برخی از بازیکنانی که پایبند به مبانی اخلاقی و ارزشی نبودند تیم هماهنگ و یکدستی را روانه مسابقات دسته دو کشور کنیم تا حداقل بتوانیم در فصل پیش‌رو با موفقیت به لیگ دسته یک کشور صعود کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل با مقصر قلمداد کردن سرمربی سابق تیم در نظارت نداشتن بر بازیکنان و برخی حرکت‌های آنها گفت: ما به بازیکنی نیاز داریم که علاوه بر تاکتیک و تکنیک مناسب از اخلاق و خصوصیات ورزشی شایسته و پهلوانی واقعی برخوردار باشد وگرنه جذب بازیکن کار راحتی است که در نگهداری و استفاده از توانمندی آنها به شکل مطلوب سرمربی باید هوشمندانه عمل کند.

میر‌عباس‌زاده با تایید این مطلب که برخی از بازیکنان به دلیل کوتاهی سرمربی در گذشته در شان شهرداری اردبیل رفتار نکرده و با حضور در محافل شبانه کیفیت بازی‌ها را با توجه به آمادگی نداشتن پایین آورده بودند، تاکید کرد: در این زمینه خود بنده چندین بار به سرمربی تذکر داده بودم ولی این تذکرات مفید به فایده نبود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما به دنبال این اظهارات یکی از کارشناسان و با سابقه‌های فوتبال اردبیل بیان داشت: با احترام به توانمندی مربیان داخلی بنده نیز معتقدم که باید از مربی غیر‌بومی در هدایت تیم شهرداری اردبیل استفاده کرد به شرط آنکه مربی خلاق، توانمند و تاثیر‌گذار جذب شود.

هادی صباغی افزود: البته مشکل فوتبال استان اردبیل بحث اختیار کردن مربی بومی یا غیر‌بومی برای تیم‌ها نیست بلکه ما یک ساختار مناسب برای باشگاه‌داری و توانمند کردن تیم فوتبال را نداریم به طوری که باید این ساختار فوتبال اصلاح شود که انتظار می‌رود با علاقه‌مندی و درایتی که از شهردار اردبیل سراغ داریم ساختار باشگاه شهرداری اردبیل درست و واقعی بنا گذاشته شود تا این باشگاه صاحب تیم‌های مختلف در رده‌های سنی متفاوت باشد.

وی ادامه داد: در کنار استفاده از بازیکنان بومی باید تیم شهرداری اردبیل در چند پست نیز بازیکن تاثیر‌گذار جذب کند تا بتواند در رقابت‌های فشرده لیگ دسته دو که بسیار حساس و نفس‌گیر دنبال می‌شود در طول یک فصل توان رقابت با رقبا را داشته باشد.

این پیشکسوت ورزشی تصریح کرد: هرگز نباید دنبال نتیجه گرفتن و دیدگاه نتیجه‌گرایی در فوتبال باشیم بلکه می‌توانیم با پشتوانه‌سازی و استعدادیابی و فعال کردن تیم‌های رده‌های پایه، فوتبالی شاداب و با نشاط را ارائه کنیم.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول