اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توپ افتتاح مسکن مهر در زمین دستگاه‌های خدمات‌رسان

ضعف پیمانکار و کارفرما علت تاخیر در افتتاح مسکن مهر در میارکلا معرفی شد

مدیر مسکن راه و شهرسازی ضعف پیمانکار و کارفرما علت تاخیر در افتتاح مسکن مهر در میارکلا اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های خدمات‌ررسان مازندران همراهی کنند بخشی از مسکن میارکلا به بهره‌برداری می‌رسد.

ضعف پیمانکار و کارفرما علت تاخیر در افتتاح مسکن مهر در میارکلا معرفی شد

عباس رهگشا در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری درباره آخرین وضعیت مسکن مهر در میارکلا ساری گفت: زمینه بهره‌برداری مسکن مهر در میارکلا ساری آماده است و اگر دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز همراهی کنند بخشی از خانه‌های ساخته شده در میارکلا ساری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 مسکن مهر در میارکلا ساری نیاز به مطالعه بیشتر

وی درباره قصه مسکن مهر در میارکلا ساری گفت: در شروع طرح مسکن مهر در میارکلا ساری تعاونی‌ها مازندران فاقد زمین دولتی بودند که به ناچار زمین فعلی در اختیار اعضای تعاونی قرار گرفت.

مدیر مسکن راه و شهرسازی مازندران ادامه داد: میارکلا ساری به خاطر حجم بالای درخواست‌ها مورد توجه مسئولان وقت قرار گرفت و دست‌اندرکاران طرح مجبور شدند طرح مسکن را در این منطقه به صورت متراکم تعریف کنند.

وی تاکید کرد: طرح مسکن مهر در میارکلا ساری نیاز به مطالعه بیشتر داشت.

15 میلیون آورده برای متقاضی

رهگشا قرارداد قیمت تعیین شده برای مسکن مهر در میارکلا ساری را متر مربعی 315 هزار تومان و آورده متقاضی 15 میلیون تومان بیان کرد و گفت: از بین 2هزار و 600 متقاضی در حال حاضر وضعیت 600 متقاضی اصلا مشخص نیست.

50 درصد پیشرفت فیزیکی برای میارکلا

وی درباره آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در میارکلا ساری گفت: به طور غیر میانگین اگر اعلام شود 50 درصد پیشرفت فیزیکی در این طرح داشتیم و از برنامه تعریف شده برای تحویل مسکن عقب هستیم.

رهگشا درباره کیفیت ساخت مسکن در میارکلا ساری بیان داشت: کیفیت ساخت با آن چیزی که مدنظر متخصصان است به جهت نظارت عالیه و دو جانبه مشکلی ندارد و کارشناسان از وزراتخانه بر روند ساخت پروژه نظارت کافی داشتند.

پیمانکار و کارفرما هر دو ضعیف بودند

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره اینکه چرا در مسکن مهر در میارکلا ساری به پیمانکاری که توان مالی 700 میلیونی نداشت، کار 8 میلیاردی واگذار شد، بیان داشت: ضعف پیمانکار یکی از علت‌های تاخیر در مسکن مهر میارکلا ساری بود کارفرما که برای مسکن مهر میارکلا ساری انتخاب شد نیز ضعیف است بسیاری از مسئولانی که توانایی فنی نداشتند عضو هیئت مدیره شدند.

انحراف تعاونی‌ها

رهگشا ادامه داد: در بسیاری از تعاونی‌ها انحراف‌های مشاهده می‌شود که حسابرسی از عملکرد تعاونی‌ها در دستور کار قرار دارد و پیگیری اداره راه و شهرسازی به صورت هفتگی وضعیت مسکن میارکلا رصد می‌شود.

وی ادامه تاکید کرد: اگر خدمات ارائه شود برنامه ساخت مسکن مهر در میارکلا طبق برنامه پیش می‌رود.

رهگشا علت عدم تغییر پیمانکاران پس از تغییر در شیوه مدیریت پیمانکاران را نبود پیمانکاران قوی‌تر اعلام کرد و گفت: پیمانکاری پیدا نکردیم که متری 300 هزار تومان در این منطقه کار کند و کسی با شرایط تعیین شده در میارکلا حاضر به پذیرش این کار نبود و پیمانکاران غیربومی به دلیل سود پایین حاضر به پذیرش این طرح نبودند.

700 متقاضی یک میلیون هم پرداخت نکردند

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر حدود 700 اعضا تنها یک میلیون آورده تزریق کردند که عدم پرداخت به موقع آورده اعضا نیز خود مشکلاتی را برای تعاونی‌ها ایجاد می‌کند.

مدیر مسکن راه و شهر سازی مازندران در پاسخ به خبرنگار فارس درباره زمان افتتاح پروژه میارکلا ساری، گفت: برای پروژه‌های عمرانی نمی‌شود زمان تعیین کرد ولی بخشی زیادی از اجرای پروژه به تزریق پول بستگی دارد.

کارمندان راه و شهرسازی پیمانکار میارکلا نبودند

وی در پایان حضور کارمندان راه و شهرسازی را در اجرای پروژه میارکلا را به شدت تکذیب کرد و گفت: در پروژه سرخرود مازندران به دلیل نداشتن پیمانکار قدر از سازمان‌های متقاضی پیمانکارانی معرفی شدند که از بهترین پروژه‌ها ساخت مسکن را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول