اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی خبر داد

اشتغال‌آفرینی رویکرد کمیته امداد در سال 92

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی گفت: کمیته امداد امام خمینی در راستای تحقق حماسه اقتصادی، اشتغال‌آفرینی برای مددجویان را در دستور کار خود قرار داده است.

اشتغال‌آفرینی رویکرد کمیته امداد در سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، علی‌اصغر حاجی‌نقی صبح امروز در حاشیه برگزاری گردهمایی رؤسای کمیته امداد شهرستان‌های خراسان‌رضوی در کاشمر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه کمیته امداد با گروهی از مردم سر و کار دارد که جزء نیازمندان جامعه هستند و باید تحت حمایت‌های دولت قرار گیرند در این راستا تلاش می‌کند با استفاده از شعار امسال و راهبردی مقام معظم رهبری اقداماتی را در جهت برون‌رفت این افراد از مشکلات اقتصادی انجام دهد.

حاج‌نقی افزود: کمیته امداد سعی می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های اشتغالی که در کشور وجود دارد خانواده‌های نیازمند را به سمتی پیش ببرد که از ظرفیت‌های بالقوه آنان به درستی استفاده شود.

وی ادامه داد: بهترین راهکار برای جلوگیری از افزایش فقر در سطح جامعه این است که بتوانیم رویکرد حمایتی کمیته امداد را به سمت اشتغال پیش ببریم که این رویکرد در سه قسمت متبلور می‌شود،‌ نخست آنکه خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد کمک‌های مقطعی دریافت کنند و به صورت مستمر و مادام‌العمر زیر پوشش نباشند.

حاجی‌‌نقی خاطرنشان کرد: رویکرد دوم این است که در جهت توانمندسازی این خانواده‌ها اقدام شود یعنی اگر توانایی در حرفه و شغلی ندارند؛ در جهت انجام یک کار تولیدی و کسب درآمد آموزش‌های لازم را ببینند و توانایی‌های آنها افزایش یابد تا بتوانند از ظرفیت‌های اشتغال استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی افزود: سومین رویکرد کمیته این است که تسهیلات این نهاد به سمتی شیب پیدا کند که هم مشوق تولید باشد و هم فراهم کننده و تسهیل کننده اشتغال و در این راستا بخش عمده از فعالیت‌های همکاران ما به ویژه در مشاوره‌ها به سمتی پیش می‌رود که این افراد را وادار به کار و تلاش کنیم.

انتهای پیام/70005/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول