اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر همدان خبر داد

عضویت بیش از 41 هزار نفر در صندوق بیمه روستاییان و عشایر همدان

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر همدان با اشاره به جذب 40 درصدی صندوق بیمه روستاییان و عشایر همدان گفت: تاکنون 41هزار و 3394 نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان عضو شده‌اند.

عضویت بیش از 41 هزار نفر در صندوق بیمه روستاییان و عشایر همدان

مهدی سماواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی حق بیمه «دما» اظهار کرد: این سامانه طی اسفندماه سال گذشته در استان همدان راه‌اندازی شد.

وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه در استان ثبت‌‌نام و تمدید بیمه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و بیمه‌شدگان می‌توانند با ارسال کد ملی خود به شماره 300027 از طریق پیامی که از صندوق برای آنها ارسال می‌شود از تاریخ پرداخت بیمه خود مطلع شوند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر همدان با اشاره به مزایای سامانه الکترونیکی «دما» تصریح کرد: کاهش رفت و آمد درون‌شهری و برون‌شهری، دسترسی آسان و ارتباط مستقیم با صندوق بیمه و وضعیت بیمه‌ای بیمه‌شدگان از مزایای استفاده از این سامانه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سامانه الکترونیکی «دما» در استان همدان به عنوان هجدهمین استان در سطح کشور راه‌اندازی شد، بیان داشت: تا پایان اردیبهشت ماه تمام استان‌ها زیر پوشش سامانه الکترونیکی «دما» قرار می‌گیرند و بیمه روستاییان و عشایر به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

سماواتی با اشاره به استقبال مردم از این سامانه تأکید کرد: رضایت مردم در این زمینه از طریق تماس‌ها و نامه‌هایی که از طریق کارگزاری‌ها برای ما ارسال می‌شود کاملاً مشهود است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی حق بیمه «دما» علاوه بر مزایای ذکر شده یک بانک اطلاعاتی برای هر فرد ایجاد شد.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر همدان اظهار کرد: بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی roostaa.ir و وارد کردن شماره ملی کارنامه بیمه‌ای و افراد تحت کفالت خود را مشاهده کنند که از چه سالی حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

وی یادآور شد:‌ هدف اصلی راه‌اندازی سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی «دما» برقراری ارتباط مستقیم با بیمه‌شدگان و تکریم خدمات‌گیرندگان است که شامل روستاییان و عشایر می‌شود.

سماواتی در رابطه با جذب حداکثری روستاییان و عشایر ابراز داشت: با توجه به اینکه دوسوم حق بیمه افراد توسط دولت و یک سوم آن توسط متقاضی پرداخت می‌شود عملکرد و جذب خوبی در رابطه با بیمه روستاییان و عشایر داشته‌ایم.

وی با اشاره به جذب 40 درصدی صندوق بیمه روستاییان و عشایر همدان افزود: تا پایان فروردین ماه امسال 41 هزار و 394 نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان عضویت دارند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر همدان با بیان اینکه طی سال 90 جذب ما 35.4 درصد بوده است،‌ گفت:‌ در سال 91 این میزان به 39.46 درصد رسید و از برنامه‌های ما برای امسال جذب 50 درصدی روستاییان و عشایر است.

وی با بیان اینکه 780 نفر مستمری‌بگیر صندوق روستاییان و عشایر هستند، بیان داشت:‌ پرداخت مستمری‌ها نیز به پرداخت حق بیمه هر فرد بستگی دارد که از 90 هزار تومان با کد 11 شروع می‌شود و تا مبلغ 234 هزار تومان با کد 18 ادامه دارد.

سماواتی تصریح کرد:‌ ما جذب خوبی نیز در بین عشایر زمانی که در استان همدان مستقر می‌شوند، داشته‌ایم اما نسبت به استان‌های همجوار که تعداد عشایر بیشتری در آنها زندگی می‌کند نسبت درصدی ما پایین است.

وی در ادامه سخنانش ابراز داشت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از طریق بستن قرارداد با اشخاص حقوقی در تعاونی تولید روستایی، تعاونی روستایی و دهیاری‌ها به عنوان کارگزاری‌های صندوق،‌ در روستاها فعالیت دارد.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر همدان با اشاره به وظایف کارگزاری‌های صندوق بیمه روستاییان و عشایر اظهار داشت: وظیفه کارگزاری‌ها ثبت‌نام از افراد متقاضی و تکمیل و ارسال پرونده‌ بیمه‌شده به صندوق است تا اطلاعات افراد در سیستم ثبت شود.

وی اضافه کرد: 35 تعاونی تولید روستایی، یک تعاونی روستایی و 52 دهیاری در سطح استان همدان به عنوان کارگزاری صندوق بیمه روستاییان و عشایر فعال هستند.

سماواتی تصریح کرد: به علت ارتباط مستقیم دهیاری‌ها با افراد روستا و شناخت بیشتر آنان نسبت به روستاییان بیشتر از دهیاری‌ها به عنوان کارگزاری استفاده می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اطلاع‌رسانی در زمینه بیمه روستاییان و عشایر خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی صندوق از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها ‌و ارسال پیامک به صورت سراسری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/89006/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول