اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد استان تهران:

کاهش وابستگی به اعتبارات دولتی رویکرد آینده کمیته امداد است

معاون توسعه مشارکت‏های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان تهران گفت: رویکرد آینده کمیته امداد، کاهش وابستگی به اعتبارات دولتی و تکیه بر کمک‏های مردمی است.

کاهش وابستگی به اعتبارات دولتی رویکرد آینده کمیته امداد است

محمدرضا غریب‏نواز امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی به فاصله 22 روز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاسیس شد.

وی گفت: به واسطه علاقه خاص امام راحل به کوخ‏نشینان و سفارش اسلام به انفاق که فقط 96 بار در قرآن از آن یاد شده است، کمیته امداد تنها ستادی بود که امام خمینی(ره) اجازه دادند تا نامشان بر روی آن باقی بماند.

معاون توسعه مشارکت‏های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان تهران افزود: اساسنامه این نهاد مقدس به منظور دستیابی به اهداف عالی آن به تایید نهایی امام خمینی رسید، اما سند بالادستی اصلی آن همان قرآن کریم است.

70 درصد پرداخت‏های کمیته امداد از محل اعتبارات دولتی است

معاون توسعه مشارکت‏های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان تهران در ادامه به معرفی این نهاد در سه بخش اعتباری، درآمدی و هزینه‏ای پرداخت و خاطرنشان کرد: کمیته امداد همانند سایر نهادها از دولت بودجه می‏گیرد و 70 درصد پرداخت‏های آن از محل اعتبارات دولتی است.

غریب‏نواز تصریح کرد: کمک‏های رهبر معظم انقلاب، درآمدهای مجتمع اقتصادی کمیته امداد و کمک‏های مردمی سایر منابع درآمدی این نهاد را تشکیل می‏دهند.

وی بیان داشت: با عنایت به توصیه‏های رهبری، استفاده کمتر از اعتبارات دولتی و تکیه بر کمک‏های مردمی در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

معاون توسعه مشارکت‏های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان تهران اضافه کرد: در سال 91 و از محل جمع‏آوری صدقات، زکات، فطریه و کفاره‏ها، ماهانه به طور تقریبی مبلغ 27 میلیارد ریال جمع‏آوری شده است.

وی همچنین با اشاره به منویات رهبری در واگذاری امور به مردم در برگزاری جشن‏های نیکوکاری و عاطفه‏ها گفت: با این شیوه به طور نمونه درآمد جشن نیکوکاری در سال 90 مبلغ 15 میلیارد ریال بوده که در سال 91 به 85 میلیارد ریال افزایش یافته است.

انتهای پیام/2568/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول