اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد

فراهم کردن شرایط مناسب در شعب اخذ رأی

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین امکانات و لوازم برای شعب اخذ رأی یکی از وظایف مهم ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان است که اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است.

فراهم کردن شرایط مناسب در شعب اخذ رأی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی گلستانی‌فرد ظهر امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان در بیرجند اظهار داشت: انتخابات یک حق و تکلیف است و هر شهروندی وظیفه دارد در مسائل عمومی، سیاسی و اجتماعی مشارکت و به وظیفه عمومی خود عمل کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین محورهای حقوق شهروندی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ذکر شده، افزود: از آنجا که قانون اساسی ما برگرفته از قرآن و تعالیم حیات‌بخش اسلامی است می‌توان مدعی بود که از دل آیات و روایات می‌توان تمام شقوق حقوق شهروندی را احصا کرد و بر اساس شرایط ملی و منطقه‌ای آنها را بومی‌سازی کرده و به کار گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی موضوع اطلاع‌رسانی را یکی از اقدامات بسیار مهم در راستای آگاه‌سازی عمومی به منظور جلب مشارکت جمعی در انتخابات دانست و تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و در آینده نیز برنامه‌هایی در این زمینه انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: بخش دیگری از اطلاع‌رسانی مربوط به تبلیغات رسمی کاندیداها در دو بخش ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است که بعد از اعلام نهایی اسامی کاندیداها، جلسات توجیهی لازم در این زمینه نیز برگزار می‌شود تا مردم بهتر بتوانند کاندیداهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی پرهیز از تخریب سایر کاندیداها را مورد تاکید قرار داد و گفت: کاندیداها باید تنها به ارائه برنامه‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در زمینه‌های مختلف بپردازند و از تخریب و تخطئه سایر کاندیداها و رقبا به شدت پرهیز کنند.

گلستانی‌فرد بیان داشت: ویژگی‌های افراد اصلح به خوبی از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی مطرح شده و در آینده نیز می‌شود و مردم نیز همچون همیشه می‌توانند با الگوگیری از این جهت‌ها افراد اصلح را انتخاب کنند.

این مسئول اذعان داشت: در این شرایط وظیفه همه مسئولان ایجاد زمینه و زیرساخت‌های لازم برای حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی است.

وی اذعان داشت: فراهم کردن شرایط مناسب در شعب اخذ رأی ضروری است و باید برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد تا مردم برای رأی دادن منتظر نشوند و مکان‌هایی انتخاب شود که در دسترس بوده و درب ورود و خروج داشته باشند همچنین در بحث مسائل امنیتی نهایت اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/22481/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول