اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران:

جامعه نیازمند بانوان مبلغ است

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امروز به مبلغان خواهر در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و مجامع دینی نیاز است.

جامعه نیازمند بانوان مبلغ است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: ماه رجب یکی از ماه‌های حرام است و سالروز ولادت امیر مؤمنان(ع) و مبعث پیامبر اکرم(ص) در ماه رجب بر اهمیت این ماه افزوده است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: خداوند می‌فرماید «مؤمنان و کسانی که دارای علم و مراتب علمی هستند دارای شرافت و فضیلت هستند».

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: اکنون شما در عرصه علم وارد شدید شکر نعمت این است که کوتاهی نکنید و به فعالیت‌های خود استمرار ببخشید.

وی ابراز امیدواری کرد طلاب از ظرفیت موجود حوزه‌های علمیه خواهران به خوبی استفاده کرده و با مطالعه قلم خود را تقویت کنند و به تعمیق پژوهش‌های خود بپردازند.

مقتدایی یادآور شد: تحقیقات شما در قالب نشریه، مقاله و تألیف در معرض استفاده قرار می‌گیرد و این نوع تبلیغ از همه نوع آن بالاتر است.

وی عنوان داشت: امروز به مبلغان خواهر در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و مجامع دینی نیاز است تا بتوانند در مکان‌های مختلف به تبلیغ بپردازند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به توطئه‌های استکبار گفت: با توجه به اینکه استکبار در جنگ تحمیلی و تحریم شکست خورده است به القا و ایجاد شبهات در ذهن مردم و جوانان روی آورده تا آنها را از اسلام، انقلاب و نظام منحرف و دلسرد کند.

وی تصریح کرد: القای شبهه، ایجاد وسوسه، فتنه، اختلاف شیعه و سنی، اختلاف عرب و عجم، اختلاف ترک و فارس از جمله اقداماتی است که استکبار در این موارد وارد شده است.

مقتدایی ادامه داد: برای جلوگیری و مبارزه با این فتنه به تبلیغ نیازمند هستیم و خواهران طلبه در این زمینه می‌توانند بهترین مبلغ باشند.

وی گفت: هم‌زمان با تحصیل علم باید تهذیب، اخلاق اسلامی، دوری از گناه و معصیت را به دست آورید و علاوه بر برگزیدگی در علم، برگزیدگی در تقوا را کسب کنید بنابراین اگر این امور را انجام دادید نزد خدا دارای منزلت هستید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری جامعة الزهرا و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران باید مانند دو بال علمی در کنار یکدیگر باشند و به عنوان پشتوانه و مکمل یکدیگر ایفای نقش کنند بنابراین زیر نظر یک شورای سیاست‌گذاری به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی عنوان داشت: جامعة الزهرا از نظر استاد ظرفیت بالایی دارد.

انتهای پیام/78003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول