اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

عمده طرح‏های سرمایه‏گذاری بخش آبزیان برای پرورش ماهی قزل‏آلاست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: عمده طرح‏های سرمایه‏گذاری بخش آبزیان در استان برای پرورش ماهی قزل‏آلاست.

عمده طرح‏های سرمایه‏گذاری بخش آبزیان برای پرورش ماهی قزل‏آلاست

محمد‏رضا نهاوندی‏پور امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: عمده تولیدات استان در بخش آبزی‏پروری از ابتدای سال 91 در بخش پرورش ماهی قزل‏آلا صورت گرفته است.

وی به طرح‏های آبزی‌‏پروری در سطح استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال 91 تاکنون طرح‏های مختلفی در بخش آبزی‌‏پروری استان سرمایه‏گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان طرح‌های سرمایه‌گذاری شده در بخش آبزی‌پروری استان، خاطر‌نشان کرد: 86 طرح آبزی‌پروری از ابتدای سال 91 تا‌کنون در سطح استان احداث شده است.

وی توسعه بخش آبزی‌پروری استان را مهم عنوان کرد و یادآور شد: استان زنجان در بخش پرورش ماهی در سطح کشور عملکرد مناسبی دارد.

*سرمایه‌گذاری 37 میلیارد ریالی برای اجرای طرح‏های آبزی‌پروری

نهاوندی‏پور با بیان اینکه مبلغ قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری این 86 طرح آبزی‌پروری در استان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای اجرای این طرح‏ها مبلغی بالغ بر 37 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان پرورش ماهی را یکی از اولویت‏های مهم سازمان دانست و تاکید کرد: توسعه بخش آبزی‌پروری استان در دستور کار قرار دارد.

وی به استخرهای پرورش ماهی در استان اشاره کرد و یادآور شد: 86 طرح اجرا شده در بخش پرورش ماهی استان عمدتاً در استخرهای دومنظوره کشاورزی و مزارع مدار بسته اجرا شده است.

نهاوندی‏پور با بیان اینکه اجرای این طرح‏ها موجب توسعه زیر بخش‏های آبزی‌پروری استان می‏شود، افزود: با بهره‏برداری از این طرح‏ها 346 تن ماهی سردآبی به میزان تولید فعلی افزوده می‏شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: این طرح‏ها موجب افزایش 12 تنی ماهیان گرمابی در استان خواهد شد و تولیدات فعلی را با رشد مناسبی مواجه خواهد کرد.

وی زنجان را از استان‏های پیش‏رو در بخش توسعه آبزی‌پروری دانست و تاکید کرد: در سال‏های اخیر بخش آبزی‌پروری استان رشد مناسبی داشته است.

نهاوندی‏پور با بیان اینکه طرح‏های آبزی‌پروری در دست اجرا بعد از اتمام موجب افزایش تولید ماهیان زینتی خواهد شد، گفت: با بهره‏برداری از طرح‏های سرمایه‏گذاری شده موجود، 70 هزار قطعه به تعداد ماهیان زینتی در استان افزوده می‏شود.

*اشتغالزایی برای 90 نفر در طرح‏های آبزی‌پروری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به میزان اشتغالزایی این طرح‏های سرمایه‏گذاری در بخش آبزی‌پروری استان اشاره کرد و یادآور شد: با اجرای این طرح‏ها 90 نفر به تعداد شاغلین آبزی‌پروری استان افزوده می‏شود.

وی با بیان اینکه از این 86 طرح آبزی‌پروری در استان 28 طرح متعلق به شهرستان ماهنشان است، افزود: این طرح‏ها در اکثر نقاط استان اجرا شده است.

نهاوندی‏پور اجرای 25 طرح آبزی‌پروری استان را در شهرستان طارم عنوان کرد و گفت: شهرستان طارم جزو شهرهای دارای ظرفیت بالا کشاورزی و آبزی‌پروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سه طرح نیز در شهرستان ایجرود اجرا می‏شود، خاطر‌نشان کرد: همچنین 21 طرح نیز در شهرستان زنجان اجرا می‏شود.

وی سهم شهرستان ابهر از طرح‏های سرمایه‏گذاری شده در استان را 5 طرح عنوان کرد و یادآور شد: یک طرح در شهرستان خرم‌دره و سه طرح نیز در شهرستان خدابنده اجرایی خواهد شد.

نهاوندی‏پور بهره‏برداری از این طرح‏های آبزی‌پروری را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: بهره‌برداری از این طرح‏ها موجب ارتقای وضعیت تولید این بخش می‏شود.

انتهای پیام/73002/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول