اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آمل خبر داد

فعالیت 460 گلخانه دارویی در آمل

رئیس اداره جهادکشاورزی آمل از فعالیت 463 واحد گلخانه گل‌های زینتی و دارویی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 460 گلخانه دارویی در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سیدمرتضی امینی‌نیاکی از فعالیت 463 واحد گلخانه گل‌های زینتی و دارویی در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: نزدیک به 55 میلیون انواع گل‌های زینتی به ارزش 550 میلیارد ریال در این شهرستان تولید و برای مصرف داخلی و کشورهای هدف به فروش می‌رسد.

امینی گل‌های شاخه بریده این شهرستان را در سطح یک میلیون و 152 هزار و 35 مترمربع، بیش از 48 میلیون شاخه، گل‌های آپارتمانی را در سطح 300 هزار و 500 مترمربع، با تولید 1.5میلیون گل آپارتمانی و گل‌های درخت و درختچه‌ای را در سطح 182 هزار و 120 مترمربع با تولید 2 میلیون نشا عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع در سطح یک میلیون و 645 هزار و 155 مترمربع به صورت مسقف و روباز با 463 بهره‌بردار و با اشتغال به کار یک هزار و 218 نفر برای کار کشت و تولید می‌شود.

امینی در ادامه افزود: در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت و اصلاح ساختار گلخانه‌ها پس از ارزیابی درخواست متقاضیان تاکنون 9 واحد گلخانه با اعتبار بیش از 3 هزار و 340 میلیون ریال اصلاح ساختار صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان آمل رتبه اول را در میزان سطح کشت گل‌های زینتی در استان به خود اختصاص داده است، افزود: گیاهان زینتی و دارویی تولیدی شهرستان آمل علاوه بر مصرف داخلی به کشورهایی نظیر روسیه، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، عراق، افغانستان و قطر صادر می‌شود.

انتهای پیام/86011/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول