اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

افزایش 40 درصدی تعداد مقالات در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش 40 درصدی تعداد مقالات این دانشگاه در سال 91 نسبت به سال پیش از آن خبر داد.

افزایش 40 درصدی تعداد مقالات در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،‌ محمدهادی ‌ایمانیه در مراسم قدردانی از اساتید این دانشگاه اظهار داشت: سال گذشته موقعیتی به وجود آمد که ما موفق شدیم به راه‌های روی پای خود ایستادن و خودکفایی دست پیدا کنیم که این موفقیت با تلاش تمام دست‌اندرکاران و اساتید میسر شد.

وی ابراز داشت: با وجود اینکه دشمنان ادعا کرده بودند که مسائل مربوط به علوم، تحقیقات، پژوهش و دارو را وارد مسائل سیاسی نمی‌کنند اما این‌گونه عمل نکردند و با ایجاد مشکلاتی در چاپ مقالات، جستجوهای علمی، ثبت نام در کنگره‌ها، خرید کتاب‌های علمی و تجهیزات پزشکی مصرفی و غیرمصرفی، چهره واقعی خود را نمایان کردند و در کشور از این تهدید به عنوان فرصتی برای خوداکتفایی استفاده شد.

ایمانیه اضافه کرد: بر همین اساس جلسه‌هایی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل و در آن‌ها راه‌های برون‌ رفت از این‌گونه مشکلات و وابستگی‌ها بررسی و گرچه سخت بود، اما با موفقیت همراه شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 120 رشته تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه وجود دارد و بیش از 50 مرکز تحقیقاتی در حال فعالیت است، گفت: اکنون شیراز در چهار حیطه به عنوان قطب کشوری مطرح است و به‌زودی در یک یا دو زمینه دیگر نیز به عنوان قطب در کشور معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه پزشک خانواده در فارس، اضافه کرد: پزشک خانواده با همدلی و همراهی بین دانشگاه، سازمان‌های بیمه، مدیریت ارشد استان و کشور در فارس آغاز شد که براساس آن سعی شده است که درمان‌محوری به سلامت‌محوری تبدیل و به کاهش پرداخت هزینه از جیب مردم منجر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز متذکر شد: برای رسیدن به این مورد تا حدودی پیشرفت کرده‌ایم، اما هنوز نیاز به گذشت زمان است تا به طور کامل از مزایای برنامه پزشک خانواده بهره‌مند شویم.

ایمانیه با اشاره به اینکه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی قرار داریم، اذعان داشت: باید با تفکر، ابتکار و خلاقیت به وظایف خود عمل کرده و بدون اکتفا کردن به راه‌حل‌های سنتی، از دانش اساتید و خلاقیت دانشجویان برای دستیابی به اهداف استفاده کنیم.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول