اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ضرب‌الاجل فرماندار همدان به شهرداری

بازسازی بازار همدان ظرف 48 ساعت/ ارائه نقشه بازار از سوی میراث فرهنگی به شهرداری

فرماندار همدان از تععین مهلت 48 ساعته شهرداری برای بازسازی بازار همدان خبر داد و گفت: ارائه نقشه بافت و جداره بازار از سوی میراث فرهنگی به شهرداری در مدت یک هفته انجام شود.

بازسازی بازار همدان ظرف 48 ساعت/ ارائه نقشه بازار از سوی میراث فرهنگی به شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق صبح امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران که با محوریت حادثه آتش‌سوزی بازار همدان در هفته گذشته برگزار شد، اظهار کرد: با نابسامانی که در کابل‌های برق بازار همدان مواجه است، امکان حوادث همواره وجود دارد، که امیدواریم شرکت برق با سیستمی کارشناسی و اولویت‌بندی بازار در یک ماه آینده قسمت‌های مشکل‌دار را اعلام کند.

وی با بیان اینکه برخی کنتورهای برق داخل مغازه‌ها باید داخل حفاظ قرار گیرند، افزود: ‌5 هزار و 500 واحد صنفی در بازار همدان وجود دارد، که اگر کارشناسان بررسی لازم را در بافت‌های قدیمی داشته باشند می‌توانیم در یک بازه زمانی آنها را ساماندهی کنیم.

فرماندار همدان خطاب به مجمع امور صنفی اظهار کرد: سه ماه به شما برای فرصت داده می‌شود تا واحدهای صنفی که برای تمدید پروانه به مجمع مراجعه می‌کنند، با تأئیدیه نظام مهندسی از شبکه داخلی صنف‌ها نسبت به تمدید پروانه اقدام شود.

وی در خصوص شیرهای آب مد نظر برای اطفاء حریق نیز اظهار کرد: آتش‌نشانی و آب و فاضلاب همدان هر جایی از سطح شهر که با کارشناسی احساس خلأ در شیرهای آب آتش‌نشانی دارند، باید نصب شود.

قهرمانی‌مطلق تأکید کرد: در 72 ساعت آینده نقشه جانمایی شیرهای آتش‌نشانی بازار به امور آب اعلام شود تا هر چه سریع‌تر از این بابت نیز بازار مجهز شود.

وی بر ضرورت داشتن کپسول آتش‌نشانی در هر واحد صنفی تأکید کرد و افزود:‌ در نقاطی از بازار بسیاری از مواد آتش‌زا جمع شده است، خود آنها اشتعال‌زا بوده که باید با همکاری شهرداری و واحدهای صنفی جمع‌‌آوری شود.

فرماندار همدان در ادامه سخنانش بر لزوم هر چه سریع‌تر تهیه نقشه بافت و جداره بازار توسط میراث فرهنگی تأکید کرد و متذکر شد: میراث فرهنگی باید در مدت یک هفته نقشه لازم برای بازار را به شهرداری اعلام کرده و شهرداری واحدهای صنفی را ملزم به بازسازی بر اساس آن نقشه کند.

*شهرداری برای بازسازی واحدهای آتش گرفته تخفیف‌ دهد 

وی با بیان اینکه شهرداری باید برای بازسازی واحدهایی که آتش گرفته تخفیف‌هایی را ارائه دهد، افزود: اگر میراث فرهنگی در مدت یک هفته تعیین شده برای ارائه نقشه، اقدام نکرد، شهرداری به هر شکل که خواست می‌تواند عمل کند.

قهرمانی‌مطلق شهرداری همدان را ملزم به بازسازی محل وقوع حادثه و جمع‌آوری آثار به جای مانده از آن توسط شهرداری دانست و گفت: حداکثر زمانی که برای شهرداری برای رفع خطر راسته بازار همدان در نظر گرفته می‌شود، 48 ساعت است که شهرداری باید نسبت به بازسازی اقدام کند که تا یک هفته مهلت دارد.

وی بر ضرورت بیمه ناشی از حوادث واحدهای صنفی تأکید کرد و افزود:‌ سقف برخی از واحدهای صنفی نه تاریخی و نه میراثی است که شهرداری باید برای پیشگیری از خطرات احتمالی نسبت به بازسازی آنها اقدام کند که میراث فرهنگی نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده است.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه پاساژ قدس نقطه هشدار خطرات است، افزود: شهرداری با تشکیل جلسه ویژه‌ای در خصوص پاساژ قدس، نقاط حادثه‌خیز را شناسایی و نتیجه کار را به فرمانداری اعلام کند.

وی خطاب به برخی افراد که در آستانه انتخابات رفتارهای سیاسی دارند، افزود: امروز برخی افراد که باید کارهای عمرانی کنند، کارهای سیاسی و آنها که باید رفتارهای سیاسی داشته باشند، اقدامات عمرانی دارند.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به اینکه شهرداری نیز به پاساژ قدس رسیدگی نکرده است، بیان داشت: شهرداری باید با رسیدگی به حفاظ، سقف، داخل محوطه پاساژ و حتی پله‌های آن مشکلات اهالی کسبه پاساژ را حل و فصل کند.

وی سیم‌کشی و کابل‌کشی داخل پاساژ را برخوردار از مشکل دانست و گفت: ساماندهی پاساژ جزو بافت فرسوده دیده شود.

فرماندار همدان در پایان با اشاره به اهمیت آموزش همگانی در خصوص جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه اظهار کرد: اگر در هر حادثه‌ای بتوانیم در مقابله با بحران، تکلیف خود را به خوبی انجام دهیم، مدیریت مطلوبی شکل می‌گیرد که ضرورت آن فرهنگ‌سازی است

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول