اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از کاستی‌های تنیس آبادان

تنیس بانوان آبادان تشنه سرمایه‌گذاری/ وعده مسئولان همچنان ناکام مانده است

با وجود اینکه تنیس آبادان در گذشته مدال آوران بسیاری تقدیم جامعه ورزش کرده است اما امروزه با کاستی‌های موجود، علاقه‌مندان به این رشته ورزشی را بیش از پیش دلسرد کرده است.

تنیس بانوان آبادان تشنه سرمایه‌گذاری/ وعده مسئولان همچنان ناکام مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، این شهرستان با وجود برخورداری از علاقه‌مندان ورزش، تاکنون مدال‌آوران و قهرمانان زیادی را به جامعه‌ ورزشی تقدیم کرده است اما بی‌توجهی در بخش‌هایی از ورزش این شهرستان بی‌انگیزگی را در جوانان به وجود آورده است.

با وجود علاقه و استعداد چشمگیر مردم آبادان در عرصه‌ ورزش با برطرف کردن مشکلات آن‌ها و  یاری بیشتر مسئولان می‌توان گامی بلند در پیشرفت ورزش این شهرستان برداشت.

تنیس آبادان در گذشته مدال آوران بسیاری تقدیم جامعه ورزش کرده است اما امروزه با کاستی‌های موجود، علاقه‌مندان به این رشته ورزشی را بیش از پیش دلسرد کرده است.

در این راستا تنیسورها پیرامون مشکلات خود با خبرنگار ما به گفت‌وگو نشسته‌اند که در زیر با هم می‌خوانیم.

*تنیس، تشنه سرمایه‌گذاری‌ است

پریسا یکی از بازیکنان تنیس در خصوص تعداد کم زمین‌های این رشته ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: تعداد زمین‌ها برای بازیکنان این رشته کافی نیست و اغلب برای تمرین و بازی دچار مشکل می‌شویم.

وی افزود: تعداد بازیکنان و علاقه‌مندان این رشته ورزشی بسیار زیاد هستند اما متاسفانه امکانات کافی برای ما وجود ندارد.

پریسا 15 ساله ادامه داد: ما برای تمرینات به زمین‌های بیشتری نیاز داریم چرا که با وجود تعطیلات مناسبتی و آبگرفتگی‌ها در بهار و زمستان، اکثر مواقع قادر به استفاده از زمین نیستیم.

وی در پایان خطاب به مسئولان ورزشی آبادان خاطرنشان کرد: ورزش بانوان در شهرستان آبادان و با وجود استعدادهای ورزشی موجود نیازمند توجه بیشتری است و از آن‌ها انتظار داریم که نسبت به پیشرفت رشته ورزشی تنیس، سرمایه‌گذاری مضاعفی را در دستور کار قرار دهند.

*ناچار به خداحافظی از لیگ برتر شدیم

سرپرست تیم تنیس صنعت نفت بانوان آبادان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: رشته تنیس بانوان حدود 40 سال پیش در آبادان تشکیل شد که 12 زمین به این رشته تعلق گرفت.

پروین فروزنده در این خصوص اشاره کرد: پس از جنگ به دلیل علاقه‌مندی مردم آبادان به فوتبال، هشت زمین تخریب و تبدیل به چمن مصنوعی و طبیعی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه و استعداد زیاد بانوان آبادانی به این رشته پرنشاط، خواهان توجه بیشتر مسئولان مربوطه برای راهیابی تمام بانوان علاقه‌مند به این رشته هستیم چرا که هم‌اکنون فقط قشر خاصی از بانوان آبادانی در این رشته شرکت دارند.

سرپرست تیم تنیس صنعت نفت بانوان آبادان در ادامه گفت: در حال حاضر تعداد بانوان این رشته به 40 نفر می‌رسد و این در حالی‌ است که فقط چهار زمین تنیس در باشگاه اسکواش بریم برای تمرین وجود دارد.

وی بیان کرد: این زمین‌ها به هنگام بارندگی دچار آبگرفتگی می‌شوند و قابل استفاده نیستند.

*برگزاری مسابقات انتخابی تیم در اسفندماه

فروزنده در مورد مسابقات انتخابی اعضای تیم تنیس نفت آبادان گفت: این مسابقات هر ساله اسفندماه در رده‌های سنی 11 تا 14 سال و 15 تا 19 سال همچنین 20 تا 26 و بالای 26 سال بین بانوان تنیسور آبادانی برگزار می‌‌شود که در این مسابقات در هر یک از رده‌های سنی پنج نفر از افراد منتخب وارد تیم خواهند شد.

وی با توجه به حضور تیم تنیس در لیگ دسته یک کشور افزود: سال 90 تیم ما تا لیگ برتر پیش رفت اما به دلیل ارسال نکردن برگه قرارداد لیگ به هیئت تنیس خوزستان موجب حذف این تیم از مسابقات لیگ شد.

این مربی آبادانی عنوان کرد: برای دریافت برگه قرارداد لیگ باید به فدراسیون تنیس در تهران مراجعه می‌کردیم که در آن زمان این امر برای ما ممکن نبود و ناچار به خداحافظی از لیگ برتر شدیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم با همکاری لازم از سوی فدراسیون تنیس و ارسال برگه قرارداد به هیئت تنیس استان دیگر چنین وقایعی رخ ندهد.

*احداث دو زمین تنیس در آبادان

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: در این خصوص حمایت لازم را از تیم نفت و علاقه‌مندان این رشته انجام دادیم.

غلامرضا خنفری افزود: با هتل کاروانسرا توافقاتی انجام شده که دو زمین تنیس در آنجا به‌زودی برای تمرینات علاقه‌مندان و اعضای تیم تنیس فراهم شود.

وی اشاره کرد: اعتراضی در مورد تعداد کم زمین‌ها به ما نرسیده اما با این حال اقدامات لازم را برای علاقه‌مندان این رشته صورت گرفته است.

با این حال جای تشکر و قدردانی از مسئولان است که با توجه به نیاز ورزشکاران حمایت لازم را ا  آن‌ها انجام می‌دهند و ابراز امیدواری می‌کنیم این حمایت دائمی و در تمام بخش‌های ورزش این شهرستان صورت گیرد.

گزارش از: مریم خبازی

انتهای پیام/72001/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول