اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه تأکید کرد

برخورد قاطع با هرگونه تبلیغات زودهنگام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا

فرماندار کهگیلویه برخورد قاطع با هر گونه فعالیت خارج از چارچوب انتخابات از جمله تبلیغات زود هنگام کاندیداهای شوراها را ضروری دانست و گفت: هر گونه گزارش ارائه شده در این زمینه باید پیگیری و تذکرات لازم به کاندیدا داده می‌شود.

برخورد قاطع با هرگونه تبلیغات زودهنگام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، دومین جلسه پیشگیری از جرائم انتخاباتی کهگیلویه با حضور فرماندار، دادستان و مسئولان حوزه نظامی و انتظامی شهرستان در دادگستری دهدشت برگزار شد.

ابراهیم جعفری در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه‌آفرین عملیات بیت‌المقدس در خلق حماسه سوم خرداد اظهار داشت: اگر امروز انتخاباتی به این شکوه و عظمت برگزار می‌شود بخاطر جانفشانی و ایثار شهدای گرانقدر است.

فرماندار کهگیلویه، با یادآوری شعارهای انتخاباتی ستاد انتخابات شهرستان، فراهم کردن زمینه حضور همه اقشار جامعه و همه سلایقی که نظام مقدس اسلامی را قبول دارند و در چارچوب قانون عمل می‌کنند را مهمترین شعار انتخاباتی دانست و تأکید کرد: قانون‌مداری، عدالت‌محوری و امانتداری سرلوحه کار همه دست‌اندرکاران انتخابات در شهرستان کهگیلویه خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه، با اشاره به این‌که انتخابات ملی، استانی و محلی در 178 روستای واجد شرایط از سطح شهرستان برگزار می‌شود اذعان داشت: روستاهای زیر 20 خانوار  طبق قانون انتخابات نمی‌توانند برای تعیین اعضای شورای اسلامی روستایی رأی دهند.

وی ادامه داد: این تعداد روستا که قریب به یکصد و 92 روستا هستند در چهار بخش گسترانیده شده‌اند و برای دو انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس خبرگان صندوق سیار در این روستاها آرای مردم را جمع‌آوری می‌کند.

وی  با بیان اینکه جمعیت روستایی فاقد رأی باید از رأی دهی در سایر روستاها و یا شهرها در انتخابات شوراها خودداری کنند تنها راه قانونی کنترل ساکنان این روستاها را نظارت درست افرادی که بر صندوق‌های اخذ آراء قرار دارند دانست و گفت: مسئولان صندوق‌های اخذ رأی در صورت شناسایی این افراد نباید از آنها رأی بگیرند.

جعفری آموزش نیروهای دست‌اندرکار انتخاباتی اعم از هیئت نظارت، نیروهای انتظامی و.. را لازمه موفقیت در برگزاری سالم انتخابات خواند و اذعان داشت: باید از طریق آموزش صحیح، مسائل قانونی برای مردم تبیین شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه با اذعان به سنگینی کار انتخابات سه‌گانه خواستار حساسیت ضمن آرامش نسبت به قراین و شواهد موجود عوامل اجرایی انتخابات شد و ابراز داشت: افراد قوی، متین، مؤمن و باتجربه برای نظارت بر صندوق‌های اخذ رأی در شعب در نظر گرفته شده است.

جعفری برخورد قاطع با هر گونه فعالیت انتخاباتی خارج از چارچوب انتخابات از جمله تبلیغات زود هنگام کاندیداهای شوراها را ضروری دانست و گفت: هر گونه گزارش ارائه شده در این زمینه باید پیگیری و تذکرات لازم به کاندیدا داده شود و  آنها متعهد به پایبندی به قانون انتخاباتی شوند.

وی ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از طریق تلفن همراه و سامانه پیام کوتاه و استفاده انتخاباتی کاندیدا از مراسمات ملی مذهبی تا قبل از شروع تبلیغات رسمی را تخلف عنوان کرد و گفت: چاپخانه‌ها باید از طریق اداره ارشاد ملزم به رعایت قوانین تبلیغاتی در چاپ پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها شوند.

جعفری آسیب‌شناسی انتخابات گذشته را مهم تلقی کرد و خاطرنشان کرد: تعرفه‌های لازم برای رأی‌گیری پیش‌بینی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه، با اشاره به اینکه در جلسه‌ای توجیهی با حضور کاندیداهای شوراهای اسلامی نکات لازم به آنان گوشزد و منشور اخلاقی به آنان ارائه خواهد شد گفت: با پرداخت به موقع مطالبات و رفع مایحتاج عمومی مردم تلاش خواهیم کرد  با فراهم سازی زمینه حضور حداکثری مردم پای صندوقهای رأی انتخابات باشکوهی داشته باشیم.

به گزارش فارس در این نشست مقرر شد دستگاه قضایی در اجرای برخی احکام  طی این مدت تدبیر ویژه داشته باشد و اراذلی که محکومیت دارند و در حبس نیستند به منظور جلوگیری از بروز اختلالات احتمالی دستگیر شوند.

هم‌چنین محل سخنرانی کاندیداها با نصب دوربین مدار بسته از سوی نیروی انتظامی کنترل شود.

ادارات خدمات رسان نیز از انجام اقداماتی که شائبه ایجاد می‌کند و در این برهه از زمان شعار تلقی می‌شود حتی‌الامکان تا پایان انتخابات خودداری کنند.

انتهای پیام/82016/ش‌40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول