اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سومین جشنواره باران:

ترویج فرهنگ نماز در میان دانشگاهیان هدف جشنواره باران بود

دبیر سومین جشنواره ملی باران هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ نماز در میان دانشگاهیان و جمع‌آوری آثار فاخر در زمینه نماز و نیایش با استفاده از این ظرفیت ذکر کرد.

ترویج فرهنگ نماز در میان دانشگاهیان هدف جشنواره باران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رسول زارع بعدازظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره باران که در مجتمع فرهنگی فجر این شهرستان برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه در ادامه دو جشنواره قبلی برگزاری این دوره نیز در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: آغاز این حرکت از بهمن‌ماه 91 در دانشگاه‌های سراسر کشور و با موضوع نماز و نیایش بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت نماز و نیایش به ویژه در میان جوانان و دانشجویان، وزارت علوم تصمیم گرفت فضایی به منظور گسترش بیشتر این فریضه مهم به وجود آورد.

دبیر سومین جشنواره ملی باران یکی از اهداف برگزاری جشنواره را جمع‌آوری آثار فاخر به منظور ترویج در محافل مختلف و استفاده از آن با زبان‌های دیگر ذکر کرد.

زارع با بیان اینکه در این جشنواره 2 کار ویژه صورت گرفته است، گفت: یکی از این فعالیت‌ها این بود که امسال علاوه بر دانشگاه‌های تهران، در دو شهر نیز به صورت ویژه اجرای جشنواره را دنبال کردیم.

وی این دو شهر را اصفهان و شیراز معرفی کرد و افزود: در این دوره جشنواره پس از تهران در دو شهر یاد شده بیشترین آثار ارسالی به جشنواره را داشته‌اند.

دبیر سومین جشنواره ملی باران با اشاره به وصول 900 اثر توسط دبیرخانه جشنواره خاطرنشان کرد: این آثار طی 3 مرحله داوری شدند و در نهایت 34 اثر برای بخش پایانی برگزیده شدند.

وی موضوعات این جشنواره را در 5 بخش اصلی هنری، ادبی، فضای مجازی و رایانه‌ای، پژوهشی و فعالان عرصه نماز عنوان کرد و گفت: در مجموع این بخش‌ها 13 زیرشاخه نیز وجود داشته است.

زارع دومین اقدام مثبت صورت گرفته در این دوره را خروج مراسم اختتامیه از تهران و انتقال آن به شهرستان سنندج عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های ملی بیشتر در تهران برگزار می‌شوند، اظهار کرد: در این دوره تصمیم گرفتیم با انتقال آن به جشنواره فرصت مناسبی برای تجربه استان‌ها فراهم کنیم تا در برگزاری جشنواره‌های ملی خود را محک بزنند.

دبیر سومین جشنواره ملی باران دیگر مزیت برگزاری این جشنواره در شهرستان‌ها را فراهم کردن زمینه به منظور حضور علاقه‌مندان در استان‌های دیگر در این جشنواره اعلام کرد.

زارع با بیان اینکه هدف اساسی این جشنواره ترویج فرهنگ نماز در میان دانشگاهیان بود، تصریح کرد: یکی از ملزومات فریضه نماز برجسته‌سازی و اشاعه آن است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با برگزاری چنین جشنواره‌هایی زمینه لازم برای گرایش جوانان به نماز به عنوان سنتی الهی افزایش یابد.

انتهای پیام/79012/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول