اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شهرستان همدان خبر داد

اجرای موفق طرح مروجان سلامت در شهرستان همدان

معاون فرماندار شهرستان همدان گفت: طرح مروجان سلامت در 540 مدرسه و آموزشگاه شهرستان همدان با موفقیت اجرا شد.

اجرای موفق طرح مروجان سلامت در شهرستان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی شهرستان همدان، احسان قنبری اظهار داشت: شهرستان همدان در اجرای طرح مروجان سلامت استان مقام نخست را کسب کرده است.

وی ادامه داد: البته اجرای این طرح را نباید محدود به کسب رتبه دانست چرا که اول و آخر ملاک عمل نبوده و نهادینه شدن اعمال بهداشتی در زندگی دانش‌آموزان هدف است.

معاون فرماندار شهرستان همدان افزود: طرح مروجان سلامت در 250 آموزشگاه ناحیه یک، 230 مدرسه در ناحیه 2 و 40 مدرسه قهاوند اجرا شده که از این تعداد 148 مدرسه زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی در خصوص مجریان طرح سلامت شهرستان یادآور شد: باید در اجرای طرح مروجان سلامت باید مدارس را ساماندهی کرد به طوری که تمام مدارس در سال تحصیلی جدید در پوشش این طرح قرار گیرند.

قنبری خاطرنشان کرد: تعلیم آموزش و پرورش در مدارس و آموزشگاه‌ها سیر صعودی دارد و در این میان باید اجرای طرح مروجان سلامت می‌تواند در مراحل اول اجرا نواقص خود را پیدا و بیشتر مؤثر باشد.

وی افزود: مردم باید بدانند که فشار خون عامل بسیاری از بیماری‌هاست و باید در کنترل و پیشگیری آن بکوشند.

معاون فرماندار همدان بر خواستار نظارت و بازرسی بهداشتی مداوم از آب شرب روستایی تأکید کرد.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان همدان در بیان محاسن اجرای طرح مروجان سلامت گفت: اعتماد به نفس، عزت نفس، ارتباط و مهارت‌های ارتباطی برای رفاه و سلامت روانی حیاتی، توانمندسازی دانش آموزان راستای اتخاذ تصمیم‌گیری‌های مهم از جمله اهداف این طرح است.

فتح‌الله نظری‌پویا هدف کلی طرح مروجان سلامت را ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت در بین دانش‌آموزان مدارس کشور برشمرد و افزود: مدیر یا معاون اجرایی مدرسه، مربی بهداشت یا رابط بهداشتی مدرسه دبیر پرورشی مدرسه از جمله اعضای مجری این طرح هستند.

وی گفت: معیار عملکرد خوب بهداشت مدارس با این طرح ستاره‌دار شده و در طرحی کشوری به مدارس برتر اعطای حکم خواهد شد.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان همدان عملکرد تیم سیاری مرکز بهداشت در طرح ملی غربالگری فشار خون را مثبت اعلام کرد و گفت: تیم سیار مرکز بهداشت متشکل از چهار کارشناس پس از شش روز حضور در ادارات نسبت به انجام طرح به صورت فعال اقدام کنند.

وی در پایان افزود: 19 هزار و 285 نفر از افراد بالای 30 سال در این طرح ملی غربالگری فشار خون مورد آزمایش فشار خون، وزن و قد قرار گرفتند.

انتهای پیام/89002/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول