اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

اخطار محیط زیست فیروزکوه به شهرک صنعتی قدیم

در پی انتشار بوی مشمئزکننده از محل تصفیه‏خانه شهرک صنعتی قدیم (دشت ناصر) فیروزکوه، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به عوامل این شهرک اخطار داد.

اخطار محیط زیست فیروزکوه به شهرک صنعتی قدیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، چند روزی است که انتشار بوی بسیار نامطبوع و مشمئزکننده از محل تصفیه‏خانه شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه، رانندگان و مسافران خودروهای عبوری و کارکنان، کارمندان و کارگرانی که در مناطق اطراف مشغول به کار و فعالیت هستند، را با آزار و اذیت مواجه ساخته و موجبات ناخرسندی آنان را در حین انجام کار رقم زده است.

رضا کرمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه در این رابطه در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: با توجه به صنایع فعال در این شهرک و آلودگی‏های ناشی از فعالیت آنها، وجود تصفیه‏خانه در آن از ضروریات است.

وی اظهار داشت: از سال 1381 و با ارائه اخطاریه‏های متعدد از سوی محیط زیست به مدیران و مسئولان این شهرک صنعتی، مراتب اعتراض و لزوم آغاز به کار تصفیه‏خانه به کرّات عنوان شده است.

کرمی افزود: با طرح شکایات متعدد به دادستانی شهرستان فیروزکوه در چندین مرحله، مدیران عامل وقت این شهرک بارها و بارها محکوم شدند و حکم جلبشان صادر شد.

اختصاص اعتبارات سفر دولت به راه‏اندازی تصفیه‏خانه شهرک

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به منطقه، مبلغ 200 میلیون تومان برای راه‏اندازی تصفیه‏خانه شهرک تعلق گرفته، اما با گذشت چندین سال تاکنون هیچ اقدام مثمر ثمری در این ارتباط انجام نشده است.

کرمی بیان داشت: به نظر می‌رسد بروز اختلافاتی بین شهرداری به عنوان یکی از سهام‏داران شهرک صنعتی و مدیرعامل شهرک، عامل اصلی تحقق نیافتن این مهم باشد.

وی هشدار داد: ادامه روند کنونی، موجبات آلودگی شدید آب، خاک و هوا را در منطقه فراهم می‏سازد که تهدیدی بسیار جدی برای محیط زیست و عامل به خطر افتادن سلامت شهروندان است.

مهلت یک هفته‏ای برای رفع کامل مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی

گزارش فارس حاکی است؛ با صدور این اخطاریه، عوامل شهرک صنعتی مهلت دارند تا ظرف یک هفته نسبت به رفع کامل مسائل و مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی و راه‏اندازی سیستم تصفیه‏خانه آن اقدام کنند و در غیر این صورت، از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

گفتنی است: از تعویض و جابه‏جایی پیاپی مدیران این شهرک به عنوان یکی از عوامل اصلی به نتیجه نرسیدن اخطارها نام برده می‏شود.

شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه تنها شهرک صنعتی خصوصی کشور است که در پیشانی شهر و ابتدای ورودی آن از سمت تهران قرار دارد و هم‏اینک 18 شرکت از مجموع 60 شرکت موجود در آن فعال هستند.

انتهای پیام/2568/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول