اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته میراث فرهنگی

موزه کاخ استانداری آذربایجان‌شرقی افتتاح شد

موزه کاخ استانداری آذربایجان‌شرقی همزمان با هفته میراث فرهنگی در تبریز افتتاح شد.

موزه کاخ استانداری آذربایجان‌شرقی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی در حاشیه آیین افتتاح این موزه  ضمن تقدیر از معاونان و  مدیران استانداری آذربایجان‌شرقی که برای تحقق این امر تلاش کرده‌اند ، افزود: این موزه که نشانگر بخش مهمی از تاریخ فرهنگی آذربایجان‌شرقی است همزمان با هفته میراث فرهنگی بهره‌برداری شد.

وی با اشاره به گردآوری و مرتب سازی اشیای این موزه از سال 84 تا کنون خاطرنشان کرد: موزه استانداری در چند بخش هدایا، تابلوهای تصاویر والیان و تابلوهای استانداران آذربایجان شرقی از ابتدا تاکنون آماده شده است.

محمدی آثار صنایع دستی هدیه داده شده به استانداران آذربایجان‌شرقی از سوی مقامات دیگر کشورها را بخش دیگر این موزه خواند و گفت: هدایایی از استانداران و مقامات کشورهایی همچون روسیه، چین، اوکراین، بولیوی، ارمنستان، عراق، هند، نخجوان و شهرهای مختلف کشور ترکیه در این موزه نمایش داده شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان این آثار را شامل صنایع دستی گوناگونی همچون آثار چوبی، شیشه، سنگی و قالی های دستبافت توصیف کرد و یادآور شد: موزه کاخ استانداری آذربایجان شرقی در ایامی همچون تعطیلات نوروز، اعیاد و مناسبت های مختلف آماده بازدید گردشگران، همشهریان و علاقه‌مندان است.

محمدی همچنین قدمت اصلی بنای کاخ استانداری را مربوط به دوره زندیه و قاجاریه خواند و گفت: بنای کاخ استانداری آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و یکی از اماکن تاریخی و پویای این استان برای بازدید عموم و گردشگران به شمار می‌رود.

وی با اشاره به نام‌های پیشین و تغییرات انجام گرفته بر روی کاخ استانداری خاطرنشان کرد: این بنا ساختمان چهارطبقه‌ای به همراه عمارت کلاه‌ فرنگی بوده که در دوره‌هایی «درب اعلی» و «عالی قاپو» نیز نامیده می‌شده که سرانجام بخش‌های عمده‌ای از آن تخریب شد و بنای فعلی برجا مانده است.

موزه کاخ استانداری آذربایجان شرقی ، همزمان با هفته میراث فرهنگی با حضور استاندار آذربایجان شرقی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و برخی از مدیران استانداری آذربایجان شرقی در تبریز افتتاح شد.

انتهای پیام/60002/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول