اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برگزاری هشتمین جشنواره موسیقی نواحی در کرمان + عکس

مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره موسیقی نواحی کشور در محل خانه شهر کرمان برگزار شد.

برگزاری هشتمین جشنواره موسیقی نواحی در کرمان + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، شامگاه یکشنبه افتتاحیه هشتمین جشنواره موسیقی نواحی کشور در محل خانه شهر کرمان برگزار شد.

این مراسم با اجرای گروه‌هایی از مناطق مختلف ایران همزمان با برگزاری هشتمین جشنواره موسیقی نواحی در تهران آغاز شد که مراسم اختتامیه این جشنواره در تهران خواهد بود.

در آغاز این مراسم گروه تنبور نوازان «مولانا» از کرمان که در سال 87  تأسیس شده و در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی کشورهای چین، ترکیه و ژاپن حضور داشته است به اجرای تصنیف «قبله عشاق» با آهنگسازی و تنظیم احسان قربانی، «مقام سحری تنبور» و تصنیف «ساربان» با آهنگسازی و تنظیم تهمورث پورناظری پرداختند.

گروه موسیقی «الغدیر 2» از شهر اهواز با سازهای سنتور، ویولن، تیمپو و کاسوره قطعه‌ای به نام « حنان‌الاُم» را نواختند.

از کرمانشاه گروه موسیقی «چریکه» به اجرای قطعات حماسی و مقامی پرداخت که از سال 86 اجراهایی در ایران و کشورهای خارجی داشته و مقام نخست جشنواره تنبورنوازان دالاهو را کسب کرده است.

در این مراسم گروه سه نفره « وطن اوغلو» به سرپرستی و خوانندگی عاشیق قدرت میرزاپور، حسن‌علی میرزاپور و فرامرز گلزارفرد نوازنده بالابان قطعاتی را اجرا کردند.

گروه «حقیقت» از شهرستان سیرجان روستای شول با اجرای شاد قطعات نازی گُلو، حنابندان و دستمال بازی پدیده این جشنواره موسیقی را به همراه داشت، حسن عیسی‌پور نوجوانی که از چهار سالگی نقاره و دهل می‌نوازد تاکنون سه بار به عنوان پدیده جشنواره‌های موسیقی در کشور معرفی شده است.

در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره موسیقی نواحی کشور قطعاتی از گروه موسیقی محلی «حنابندان حاجی سازی» از بم و گروه موسیقی نواحی «امید» با 30 سال سابقه از شهرستان نرماشیر به اجرا گذاشته شد.

به دلیل استقبال مردم کرمان از جشنواره‌های موسیقی نواحی و دارا بودن تنوع موسیقیایی محلی تاکنون کرمان میزبان چهار مراسم از هشت جشنواره موسیقی نواحی کشور بوده است.

هشتمین جشنواره موسیقی نواحی کشور قرار است به مدت دو شب دیگر در خانه شهر کرمان از ساعت 20 پذیرای علاقمندان به هنر باشد.

 

-------------------------------

گزارش از فروغ بوستانچی

عکس‌ها از محسن رجب‌پور

-------------------------------

انتهای پیام/80028/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول