اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان مطرح کرد

فن‌بازار بسترساز ارتباط حوزه صنعت و فناوری

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان گفت: فن‌بازار بستر لازم را برای ارتباط حوزه صنعت و فناوری به وجود می‌آورد و با انتقال تکنولوژی، نقش واسطه حرفه‌ای در سطوح مختلف را در کنار عرضه‌کنندگان ایفا می‌کند.

فن‌بازار بسترساز ارتباط حوزه صنعت و فناوری

بهرام هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برنامه‌های آتی صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان اظهار داشت: از جمله مأموریت‌های صنایع کوچک فعالیت در حوزه فن‌بازار و هدایت شرکت‌ها به این سمت است.

وی با اشاره به نقش فن‌بازارها افزود: ایجاد ظرایف موجود در انتقال تکنولوژی، لزوم ایجاد اطلاع‌رسانی صحیح مشاوره و استانداردسازی مبادلات توسط فن‌بازارها ایجاد می‌شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان تصریح کرد: فن‌بازار بستر لازم را برای ارتباط حوزه صنعت و فناوری به وجود می‌آورد و با انتقال تکنولوژی، در اصل نقش یک واسطه حرفه‌ای در سطوح مختلف را در کنار عرضه‌کنندگان (دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع) ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان تکنولوژی نیز صنایع بزرگ و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط و سرمایه‌گذاران هستند، عنوان کرد:‌ فن‌بازار در اصل یک بنگاه تخصصی معاملات تکنولوژی است.

هاشمی ابراز داشت: ما شرکت‌هایی را که در راستای انتقال تکنولوژی از دانشگاه‌ها و حتی کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند را برای بالا بردن بهره‌وری و کارآیی در مرکز کسب و کارمان مستقر می‌کنیم و به آنها خدمات می‌دهیم.

وی با بیان اینکه فن‌بازارها به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند، ادامه داد: فن‌بازارها شامل فن‌بازار اطلاعات، فن‌بازار مشاوره و فن‌بازار ترکیبی(اطلاعات، مشاوره) می‌شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان گفت: در فن‌بازار اطلاعات تنها اطلاعات تکنولوژی به مخاطبان عرضه می‌شود مانند یک بنگاه معاملات مسکن و فن‌بازار مشاوره به طرفین معامله انتقال تکنولوژی و مشاوره‌های فنی حقوقی و بازار می‌دهد تا بهترین شکل منافع طرفین تأمین شود.

وی با بیان اینکه فن‌بازار ترکیبی نیز ترکیبی از فن‌بازار اطلاعات و فن‌بازار مشاوره است، یادآور شد: فن‌بازارها در بهره‌وری، حوزه بازار و قیمت تمام شده محصولات تولیدی تأثیر بسزایی دارند.

هاشمی در ادامه سخنانش اظهار داشت: در حال حاضر نیز ما از شرکت‌های فن‌بازار ثبت‌نام کرده و به آنان خدمات ارائه می‌دهیم.

وی تأکید کرد: از دیگر برنامه‌های ما بحث شرکت‌های مدیریت صادرات (EMC) است که در این راستا نیز به شرکت‌هایی که در سطح استان کار صادرات را انجام می‌دهند اطلاعات ارائه می‌دهیم و درصدد هستیم تا با متمرکز کردن این شرکت‌ها، آنها بر روی محصولات خاصی کار کنند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان اضافه کرد: شرکت‌های مدیریت صادرات یکی از انواع واسطه‌های صادراتی هستند که برای کمک به بنگاه‌های اقتصادی برای ورود به بازارهای جهانی ایفای نقش می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت استان همدان در زمینه صادرات بیان داشت: در حوزه چینی بهداشتی شرکت‌های صادراتی هستند که بنا داریم آنها را به شرکت‌های مدیریت صادرات (EMC) تبدیل کنیم تا بتوانند برای چند واحد تولیدی صادرات انجام داده و به صورت تخصصی عمل ‌کنند.

هاشمی یادآور شد: در زمینه کشمش، سفال و سرامیک و مبل و منبت استان همدان ظرفیت‌های خوبی دارد تا شرکت‌های مدیریت صادرات وارد کار شوند.

به گفته وی انجام تحقیقات بازاریابی برای شناسایی بازارهای هدف، تعیین ویژگی‌های کیفی و کمی محصولات مورد نیاز بازار هدف، کمک به تدوین استراتژی بازاریابی و تبلیغات، شناسایی و انتخاب توزیع‌کننده، مذاکره برای کسب مجوزهای لازم، آموزش توزیع‌کنندگان در مورد نحوه بازاریابی هر محصول خاص و ارائه خدمات پس از فروش از جمله فعالیت‌های شرکت‌های مدیریت صادرات (EMC) به شمار می‌رود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان ابراز داشت: شرکت‌های مدیریت صادرات (EMC) می‌توانند با تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز صادرات، مارک گذاری و بسته‌بندی محصولات صادراتی، تعیین دقیق هزینه‌های بیمه و حمل و نقل به کشورهای مقصد، خدمات انبارداری، هماهنگی امور حمل‌و نقل، کنترل کیفی محصولات، مدیریت امور مالی و... نیز در بازارهای بین‌الملل فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: معرفی و گرفتن مجوز برای شرکت‌های فنی و مهندسی فعال به عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های صنایع کوچک شرکت شهرک‌ها است تا این شرکت‌ها نیز بتوانند از حمایت‌های 15گانه استفاده کنند.

انتهای پیام/89006/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول