اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

اقتصاد مقاومتی بستر ایجاد حماسه است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بستر ایجاد حماسه در سال جاری است، گفت: در اقتصاد مقاومتی رکود نیست و در مقابل اقتصاد مصرفی قرار دارد.

اقتصاد مقاومتی بستر ایجاد حماسه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی در نشست مشترک توجیهی آموزشی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بین سازمان جهاد کشاورزی و سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: در سال 86 مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد اشاره کردند و در سال 89 به صورت ضمنی بر روی مقوله اقتصاد تمرکز داشتند و در سال 90 موضوع اقتصاد مقاومتی طرح شد.

وی با بیان اینکه طی فرمایشی معظم‌له تنها راه پیشرفت ایران اسلامی را اقتصاد مقاومتی عنوان کردند، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی بستر ایجاد حماسه در سال جاری است.

اقتصاد مقاومتی به معنی ریاضت اقتصادی نیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنی ریاضت اقتصادی نیست و ریاضت در بعضی از کشورهایی که کسری بودجه دارند، اعمال می‌شود.

هادربادی با بیان اینکه در ریاضت اقتصادی رکود است، اضافه کرد: اما در اقتصاد مقاومتی رکود نیست و در مقابل اقتصاد مصرفی قرار دارد.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بر توانمندی داخلی تأکید و وابستگی به بیگانگان را کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی برنامه‌ریزی، آموزش و حرکت را از اصول اقتصاد مقاومتی برشمرد و اذعان داشت: اقتصاد مقاومتی تحریم را به فرصت تبدیل می‌کند؛ البته باید به دنبال راه‌های میانبر بود.

هادربادی با بیان اینکه فرهنگ کار، تولید و تلاش و استفاده از مدیریت زمان در مقوله اقتصاد مهم است، گفت: روزمرگی در اقتصاد جایی ندارد.

وی یادآور شد: با اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی توانمندی‌های ایران به منصه‌ ظهور می‌رسد.

تولید کالاهای جایگزین در اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، شناخت موانع، شناخت تنگناها و شناخت نیازمندی‌ها را در اقتصاد اندکس برشمرد و گفت: شناخت این شاخص‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است.

هادربادی به جایگزینی‌هایی در کالاهای تحریمی اشاره کرد و افزود: در مورد کالاهای تحریم شده باید اندکس جایگزین شود.

وی با بیان اینکه دشمن پروتئین را تحریم کرده است، اضافه کرد: ایجاد گلخانه، زنبورداری و تولید عسل نه تنها پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کنند، بلکه آنها چند وجهی هستند.

ارائه الگوی صحیح از سبک زندگی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تجدید‌نظر و یا ارائه الگوی صحیح از سبک زندگی را در اقتصاد مهم تلقی خواند و تصریح کرد: توجه به غذاهای سنتی و ترویج آن فشار و نیازمندی به غرب را کاهش می‌دهد.

هادربادی با بیان اینکه نظام آموزشی، رسانه‌ای و تبلیغاتی در اقتصاد بسیار تأثیرگذار است، متذکر شد: رسانه‌ها برای تولید جایگزینی‌های بعضی کالاها باید تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: در بخش فرهنگی از لایه‌های پایین آموزشی افراد باید با مفاهیم اقتصاد مقاومتی آشنا شوند.

انتهای پیام/69013/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول