اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی خورموج:

اختلافات در شورای شهر خورموج ریشه سیاسی دارد / مشکل اصلی شهرداری ضعف ساختاری است

عضو شورای اسلامی شهر خورموج گفت: بسیاری از اختلاف‏ها در شورای اسلامی شهر خورموج ریشه سیاسی داشته و وقتی استارت تغییر شهردار را زدیم ما را محکوم کردند.

اختلافات در شورای شهر خورموج ریشه سیاسی دارد / مشکل اصلی شهرداری ضعف ساختاری است

فخرالسادات هاشمی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: در سه چهار سال اول برغم سلیقه‏های مختلف فعالیت شورا نسبتا خوب بود و اعضای شورا سلیقه‎های شخصی و قبیله‎ای را وارد کار نمی‎کردند ولی از زمان تغییر شهردار اختلافات بین اعضای شورا نیز بالا گرفت.

عضو شورای اسلامی خورموج افزود: در این سال‎های اخیر شورا از وظایف اصلی خود خارج شد و شهردار هم به خود اجازه می‎داد به راحتی حتی با رئیس شورا به تندی برخورد کند و به جای بازخواست کردن شهردار توسط شورا، شهردار شورا را زیر سئوال می‎برد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی شهرداری ضعف ساختاری است یادآور شد: بعضی اعضا با این استدلال که چون این شهردار تنها شهردار اصلاح طلب است و اگر این پست از او گرفته شود پستی به او نمی‎رسد او را نگه داشتند.

هاشمی ادامه داد: برغم این که سایر اعضا نیز معترف بودند پتانسیل و توانایی شهردار زیاد نیست و برغم ضعف‎ها و پیگیری‎هایی که صورت نمی‎گرفت پای حرفشان ایستادند و خواستند تا آخر دوره شورا شهردار تغییر نکند.

وی در ارتباط با عدم استیضاح شهردار نیز گفت: استیضاح ما کارگر نبود چون سه نفر دیگر پشتیبان شهردار بودند و سازمان بازرسی هم جلسه‎ای در شهرداری برگزار کرد و تمام تخلفات هم روشن بود ولی تصمیمی گرفته نشد.

هاشمی افزود: ضعف ساختار مشکل اصلی شهرداری است و تمام اعضای شورا نیز معتقد بودند بدنه شهرداری یک بدنه بیمار است ویک سری تغییرات درآن باید اتفاق بیفتد و متأسفانه هر چقدر جنگیدیم که چند نیروی کارآمد وارد بدنه کنیم موفق نشدیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‎های بزرگی در ذهنم بود که بواسطه آنکه در جلسات بانوان شوراهای کشور شرکت می‎کردم و می‎دیدم به اجرا درآمده مطرح می‎کردم ولی به اجرا در نمی‎آمد چون تنها بودم و پارک بانوان نیز که در زمان ریاست خودم در شورا پروژه‎اش آغاز شد به علت این که در زمان ریاست من افتتاح نشود به تاخیر افتاد.

هاشمی در ارتباط با پایانه مسافربری و واگذاری مینی بوس‎های بدون مزایده نیز گفت: دو دستگاه مینی بوس بود که به شرکت مندستان بدون مزایده واگذار شد و حتی پیشنهاد من هم به مزایده گذاشتن آنها بود و چون یک شرکت مسافربری بیشتر در شهرستان نبود همه اعضا متفق بودند به شرکت مندستان واگذار شود و سال به سال 10 درصد اجاره آن اضافه شود.

وی ادامه داد: در مدت 6 سالی که در شورای خورموج بودم موثر نبودم و به خاطر اختلاف سلیقه اعضا رضایت شهروندان از شورا جلب نشد و اگر دوباره در شورای خورموج ثبت نام نکردم به خاطر این است که اگر دوباره کنار اعضای این شورا قرار بگیرم موثر نخواهم بود و در خورموج نخبگان خوبی هستند که می‎توانند موثر باشند ولی ورود نمی‎کنند و ترکیب شورا خیلی مهم است که چه شکل باشد تا کارآمدی داشته باشد.

هاشمی با اشاره به ثبت نام خود در شورای اسلامی بوشهر گفت: در زمان توسلی شهردار وقت بوشهر کارهای زیادی در بوشهر صورت گرفت که شهر را از این رو به آن رو کرد ولی در محله‎ها برغم پارک‎های محله‎ای خوبی هم که ساخته شده ضعف‎ها و کمبودهایی وجود دارد و چون مرکز استان است دغدغه‎ها نیز بیشتر است.

عضو شورای شهر خورموج بیان کرد: با تجربه شش ساله‎ای که در شورای خورموج دارم و زمانی که رئیس شورا بودم با تمام مدیران استان ارتباط برقرار می‎کردم و با حرکت کردن امکان کار هست به شرطی که همراهان خوبی داشته باشیم.

وی در این ارتباط که با توجه به عدم سکونتش در بوشهر امکان تایید صلاحیتش وجود دارد یادآور شد: طبق قانون هر کسی که کاندیدا می‎شود بعد از انتخاب موظف است سکونت در آن شهر را اختیار کند.

هاشمی تصریح کرد: در دوره ریاستم به خودم نمره 20 می‎دهم چون خیلی تلاش کردم ولی در دو سال اخیر که مشکل با شهردار داشتم از شهرداری نفرت خاصی پیدا کردم و همه چیز را منفی می دیدم و سعی می کردم فقط در جلسات شورا شرکت کنم و کمتر به مسایل ورود کنم هر چند مدافع نظرات خودم بودم.

انتهای پیام/66001/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول