اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد

آعاز سنجش سلامت نوآموزان از فردا در خوزستان

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان اول ابتدایی از فردا در این استان همزمان با سراسر کشور طی یک مراسم نمادین آغاز می‌شود.

آعاز سنجش سلامت نوآموزان از فردا در خوزستان

علی ممبینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهارداشت: کمک به موقع کودکان با نیازهای ویژه و جایگزینی صحیح آنان در نظام آموزشی، بهبود وضعیت بهداشتی کودکان که در نتیجه آن به ارتقا جامعه کمک می‌شود، کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش‌آموزان تعدادی از اهداف این طرح است.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در ادامه به تهیه شناسنامه بهداشتی برای کودکان اشاره کرد و اذعان داشت: در این طرح یک شناسنامه بهداشتی برای کودکان تهیه می‌شود که از طریق آن دستیابی به اطلاعات جامع دانش‌آموزی، بهداشتی و خانوادگی به منظور استفاده از برنامه‌ریزی‌های آموزشی و بهداشتی متناسب با استعدادهای کودکان را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: تمامی دانش‌آموزان شهری که قصد ورود به کلاس اول را دارند با حضور در پایگاه‌هایی که مشخص شده است از نظر بینایی، شنوایی، هوش و وضعیت سلامت جسمانی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

ممبینی با بیان اینکه این طرح به مدت دو ماه در خرداد و تیر اجرا می‌شود عنوان کرد: بیش از 60 هزار نوآموز در 46 پایگاه در سطح استان ارزیابی می‌شوند و اگر دانش‌آموزانی دارای مشکل بودند برای ارزیابی تخصصی معرفی می‌شوند و بعد از آن برای مدارس مورد نظر معرفی نامه می‌گیرند.

وی اضافه کرد: اجرای طرح در مناطق روستایی تا مسافت 10 کیلومتر توسط پایگاه‌های مستقر توسط مراکز سنجش انجام می‌شود و در روستاها مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مناطق روستایی انجام می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در ادامه گفت‌و‌گو با فارس داشتن شناسنامه و کارت واکسیناسیون را برای سنجش ضروری دانست و گفت: داشتن معرفی نامه از نزدیکترین دبستان محل زندگی نوآموز نیاز هست و براساس دستورالعمل هزینه اجرای این طرح 80 هزار ریال است که پس از دریافت به حساب خزانه‌داری کل واریز خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: فردا صبح مراسم نمادین افتتاح سنجش سلامت نوآموزان در دبستان آیت‌الله بهبهانی اهواز واقع در کیانپارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/72011/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول