اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ظرفیت اشتغالزایی حوزه شیلات بی‌نظیر است

استاندار اردبیل گفت: ظرفیت اشتغالزایی بخش شیلات و آبزی‌پروری در استان اردبیل بی‌نظیر و غیرقابل انکار است.

ظرفیت اشتغالزایی حوزه شیلات بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه توسعه صنعت شیلات در اردبیل اظهار داشت: اشتغال مولد در حوزه شیلات و آبزی‌پروری اشتغال پایدار و اطمینان‌بخشی است که می‌تواند ابعاد توسعه آن ظرفیت‌های متعددی را نیز فراهم آورد.

وی تصریح کرد: توسعه شیلات و آبزی‌پروری در استان گشایش محسوسی را در اشتغالزایی و افزایش تولید ثروت در منطقه ایجاد می‌کند.

نیکزاد خاطرنشان کرد: استان اردبیل به دلیل داشتن قابلیت‌ها و توانمندی‌های فراوان در بخش کشاورزی از دستگاه‌های دخیل خواست تا در جهت افزایش و توسعه شیلات، زمینه استفاده از نظرات کارشناسان در حوزه آبزیان فراهم آورند.

وی، رفع موانع و مشکلات شیلات را از برنامه‌های ضروری این ستاد عنوان کرد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اضافه کرد: با توجه به منابع خدادادی و وضعیت مطلوب کشاورزی به لحاظ حاصلخیز بودن خاک و تنوع آب و هوا در استان، توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی و استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی یکی از راه‌های مهم است.

نیکزاد بیان کرد: دستگاه‌های ذیربط باید با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان در بخش آبزی‌پروری گام‌های مؤثری بردارند تا شاهد توسعه و رشد صنعت شیلات در استان باشیم.

وی همچنین بر لزوم رفع موانع و مشکلات شیلات از سوی دستگاه‌های متولی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس توسعه صنعت شیلات استان اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط باید در تخصیص آب مورد نیاز و صدور مجوز برای پرورش آبزیان در استخرهای کشاورزی به صورت دو منظوره و پرداخت تسهیلات بانکی با رعایت ضوابط بستر مناسبی را به پرورش‌دهندگان ماهی در راستای توسعه شیلات فراهم آورند.

نیکزاد یادآور شد: با انجام این کار نه تنها مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت؛ بلکه به اشتغالزایی استان نیز کمک می‌شود.

استاندار اردبیل بر سرمایه‌گذاری در بخش شیلات و آبزیان در استان اشاره کرد و ادامه داد: برای گسترش آبزی‌پروری باید اداره‌کل شیلات و شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان با تعامل و همکاری یکدیگر آب‌های برداشتی از چاه و رودخانه‌ها را در مرحله اول برای پرورش ماهی به کار برده و سپس از آن برای آبیاری مزارع استفاده کنند.

در این جلسه، مدیرکل شیلات و آبزیان استان نیز گزارشی از اهم فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در مورد اصلاح فرآیند کار و استفاده مطلوب از امکانات در رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده مبنی بر گسترش توسعه صنعت شیلات در استان ارائه کرد.

انتهای پیام/62003/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول