اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد

غرس 4100 اصله نهال در بزرگراه امام علی(ع)

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: طرح درختکاری بزرگراه امام علی(ع) با اعتباری بالغ بر 340 میلیون ریال به مرحله اجرا در آمد.

غرس 4100 اصله نهال در بزرگراه امام علی(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین رضایی نسب با اشاره به ضرورت افزایش فضای سبز در قم اظهار کرد: در این راستا شهرداری منطقه یک درختکاری معابر و بلوارهای اصلی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: به همین منظور بزرگراه امام علی(ع) در اولویت طرح‌های افزایش سرانه فضای سبز قرار گرفت و بستر مناسب برای درختکاری به وسیله پاکسازی و حذف علف‌های هرز به صورت کامل فراهم شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه در رفوژ این بزرگراه بیش از 900 اصله درخت کاشته شده است، گفت: 3 هزار و 200 اصله درخت مختلف هم در حاشیه بزرگراه غرس شدند.

وی ادامه داد: درخت‌های مورد استفاده در این بزرگراه بیشتر از گونه‌های مختلف زیتون، ارغوان و اوکالیپتوس هستند که تناسب بیشتری با آب و هوای قم دارند.

رضایی نسب با اشاره به هزینه 340 میلیون ریالی این طرح خاطرنشان کرد: 50 درصد درخت‌ها از نهالستان شهرداری منطقه یک تهیه و مابقی هم خریداری شدند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان داشت: با توجه به گرمای هوا و وضعیت اقلیمی قم، آبیاری قطره‌ای برای این درخت‌ها در نظر گرفته شده که هزینه آن 100 میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون فصل کاشت درخت‌ها به اتمام رسیده است گفت: در نظر داریم حاشیه بوستان هاشمی و حاشیه بزرگراه‌ها و کمربندی موجود در منطقه یک را هم زیر پوشش این طرح قرار دهیم.

رضایی نسب با اشاره به دیگر طرح‌های فضای سبز در منطقه یک شهری قم عنوان داشت: توسعه بوستان‌های محله‌ای در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه برای تلطیف فضای شهری در هسته مرکزی هم گسترش فضای سبز در حد فاصل پل رضوی تا رمپ شهید بیطران واقع در بلوار زائر انجام شده است.

انتهای پیام/2258/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول