اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

آبروی نظام در گرو حضور حداکثری در انتخابات است / زمینه‌ساز خوشحالی دشمنان نشویم

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: آبروی نظام در گرو حضور مردم در صحنه بوده و اگر ملت به انتخابات بی‌اعتنا باشند خوشحالی دشمن را در پی خواهد داشت.

آبروی نظام در گرو حضور حداکثری در انتخابات است / زمینه‌ساز خوشحالی دشمنان نشویم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع گروهی از پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: خداوند در قرآن وعده‌هایی به بندگان خود داده و فرموده است اگر انسان‌ها تمام فرامین مرا اطاعت کنند و تقوا داشته باشند در مراحل مختلف زندگی به آنها کمک کرده و مشکلاتشان را برطرف می‌کنم.

وی افزود: این وعده‌ای الهی و تخلف‌ناپذیر است اما اگر مشکلاتی در زندگی به وجود می‌آیند گویای این حقیقت هستند که انسان‌ها شرط بندگی را به بجا نیاورده و در مقابل دستورات خداوند به طور کامل مطیع نیستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه زندگی‌های راحت و آسوده و نیز زندگی‌های دارای فراز و فرود فراوان همراه با مشکلات در جامعه دیده می‌شوند خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی از امام باقر(ع) خداوند قوم و خویشی با هیچ کس ندارد و اگر کسی تقوا داشته باشد و دستورات پروردگارش را رعایت کند مشکلاتش به تناسب بندگی‌اش کمتر می‌شوند و در مقابل کسانی که به خداوند ایمان نداشته یا ایمان ظاهری دارند غرق در مشکلات هستند.

وی ادامه داد: همه انسان‌ها مشمول این وعده الهی می‌شوند که اگر اطاعت و بندگی کنند در زندگی هم موفق‌تر خواهند بود.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه بررسی اعمال توسط خود انسان‌ها تاثیر خوبی بر ادامه زندگی خواهد داشت گفت: آدمی باید بنشیند و ببیند تا چه میزان حق‌الله و حق‌الناس و تقوای الهی را رعایت کرده است و اگر فاصله‌ای میان اعمال خود با دستورات خداوند می‌بیند سعی در جبران و کم کردن این فاصله داشته باشد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به عملکرد برخی افراد که بعضی عبادت‌ها را انجام می‌دهند و از سایر آنها سر باز می‌زنند عنوان داشت: نماز ستون دین و عامل حفظ ایمان است در حالی که دیده می‌شود برخی اشخاص نماز نمی‌خوانند اما روزه می‌گیرند و بعضی عبادات دیگر را هم انجام می‌دهند؛ ضروری است انسان تمام احکام و اعمال را به طور کامل و بدون کم و زیاد از مراجع تقلید دریافت و عمل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات با توجه به شرایط و موقعیت ایران اسلامی بیان داشت: آبروی نظام در گرو حضور مردم در صحنه بوده و اگر ملت به انتخابات بی‌اعتنا باشند خوشحالی دشمن را در پی خواهد داشت.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: لازم است ملت ایران بر اساس شاخصه‌های معیار انتخاب اصلح رئیس جمهور بعدی را برگزینند زیرا در این مسئله هم رعایت تقوا از سوی مردم و کاندیداها لازم است و موجب کامروایی و بهروزی جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول