اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از ده‌ها سال انتظار شهروندان یاسوجی

بازار عمده‌فروشان از قلب شهر به حاشیه شهر منتقل می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وقت آن رسیده تا شهروندان یاسوجی را از ترافیک عذاب‌آور ‌13 آبان نجات دهیم، گفت: بازار عمده‌فروشان یاسوج از مرکز این شهر به حاشیه شهر منتقل می‌شود.

بازار عمده‌فروشان از قلب شهر به حاشیه شهر منتقل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست کارگروه زیربنایی استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز با اتخاذ یک تصمیم مهم در حوزه شهرسازی برگزار شد. انتقال بازار عمده‌فروشان بعد از ده‌ها سال از خیابان 13 آبان در قلب شهر یاسوج مهم‌ترین تصمیم این نشست بود.

سید حسین صابری در این‌باره اظهار کرد: ترافیک عذاب‌آور مرکز شهر گردشگرپذیر یاسوج سال‌ها است مردم را کلافه کرده که وقت آن رسیده با همت مسئولان این مطالبه عمومی برآورده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که مکان جدید بازار عمده‌فروشان را اراضی روبروی منطقه خلف‌آباد منتهی به روستای سروک اعلام کرد، بیان داشت: مدیران باید چشم خود را بر واقعیت‌ها باز کنند و بدون اتلاف وقت نسبت به جابجایی بازار عمده‌فروشان از خیابان 13 آبان به مکان جدید در یک‌کیلومتری شهر اقدام کنند.

صابری با اشاره تلویحی به ماجرای جابجایی کارخانه‌های شن و ماسه از سواحل رود بشار و تنهایی‌اش در این اقدام پر حاشیه اذعان داشت:‌ مدیران در جابجایی عمده‌فروشان نیز اجازه ندهند من به صورت فردی تصمیم بگیرم.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:‌ مردم از این بی‌نظمی و ترافیک مرکز شهر خسته و کلافه شدند و عقل حکم می‌کند که چنین بازاری در یک طراحی شیک و سرپوشیده در حواشی شهر باشد؛ نه در قلب شهر.

صابری از مدیران خواست تا صادقانه در این اقدام مهم همکاری کنند و کارشکنی نکنند.

وی ابراز داشت: اگر مدل مدیریت کردن و تصمیم‌ گرفتن‌ها آن هم در تصمیمات مهم، مدل ایراد گرفتن و بهانه آوردن باشد، هنر ما ایراد گرفتن است و همه شما چندین بهانه و ایراد می‌توانید بگیرید، اما مهم این است که این اقدام از مطالبات و اولویت‌های کاری در این شهر است که همه مردم روزانه با ترافیک این نقطه از شهر روبرو هستند و می‌بینند که شهر به ویژه در ایام شلوغ قفل می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از مدیران مربوطه خواست تا عملیات اجرایی این مرکز تجاری از صبح روز جمعه آغاز شود و در دهه فجر امسال نیز ساخته و آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش فارس، رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با مکان در نظر گرفته شده برای بازار عمده‌فروشان در اراضی کشاورزی خلف‌آباد مخالفت کرد و گفت: با اختصاص این 56 هزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی بیم آن می‌رود که شهر به این سمت کشیده شود و اراضی مرغوب و حاصل‌خیز این منطقه از زیر کشت و تولید بیرون بیاید و در آن‌ها ساخت و ساز شود؛ این مخالفت راه به جایی نبرد و در نهایت اعضای کمیسیون مربوطه روبروی اراضی خلف‌آباد را مابین روستای سروک و محور یاسوج به شیراز به عنوان مکان جدید بازار عمده‌فروشان تصویب کردند.

انتهای پیام/82005/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول