اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر خبر داد

برگزاری مانور نمادین فتح همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر

فرمانده سپاه خرمشهر از برپایی مانور آزادسازی خرمشهر به صورت نمادین با همکاری سپاه بسیج و ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز سوم خرداد خبر داد.

برگزاری مانور نمادین فتح همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس عادل فرهانیان در حاشیه همایش فاتحان خرمشهر، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن اعیاد رجبیه و میلاد با سعادت امیرمومنان علی(ع)، سالروز آزاد سازی خرمشهر را اتفاقی شگرف دانست و اظهار کرد: جشن بزرگی را به نام همایش فاتحان خرمشهر در تالار خلیج فارس برگزار کردیم که در این همایش توانستیم 400 رزمنده را گرد هم جمع کنیم.

وی ادامه داد: به فرمایش حضرت امام (ره) فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌هاست، و باید یاد و خاطره شهیدان گلگون کفن خرمشهر را گرامی داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر تصریح کرد: برنامه‌های زیادی را برای سالروز آزاد سازی خرمشهر در نظر خواهیم داشت، از جمله این برنامه‌ها برگزاری جشن بزرگ با نوای کاروان جنب پل حماسه‌ساز آزادی خرمشهر است که به مدت سه شب و از شبکه سوم سیما به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

فرهانیان افزود: در این برنامه که با حضور بیش از 3 هزار تن از مردم خرمشهر برگزار خواهد شد برنامه‌های متنوعی از جمله نور افشانی آسمان خرمشهر را در دستور کار قرار خواهیم داد و آیتم‌های شادی را نیز برای مردم  به مرحله اجرا در خواهد آمد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر اضافه کرد: برگزاری صبحگاه مشترک را در روز چهارم خرداد در پایگاه دریایی خرمشهر با همکاری ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و همچنین نیروهای مردمی را در برنامه خواهیم داشت.

فرهانیان عنوان کرد: برگزاری جشن بزرگ ولادت امیرالمؤمنین (ع) و آزاد سازی خرمشهر را در محله مولوی خرمشهر که در زمین چمن ورزشی این محل به مدت سه شب برگزار خواهد شد نیز دیگر برنامه خواهد بود.

وی همچنین از راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در تمامی نقاط خرمشهر خبر داد و خاطرنشان‌کرد: در تمام مکان‌هایی که مراسم بزرگداشت آزاد سازی خرمشهر برگزار می‌شود ایستگاه‌های صلواتی برپا خواهد بود.

فرهانیان از برگزاری مانور فتح خرمشهر به عنوان یک مانور جدید و نو آور یاد کرد و افزود: این رزمایش با همکاری ارتش، سپاه و بسیج همان‌طور که در سال 61 این عملیات را اجرا کردند و خرمشهر را به بالین میهن بازگرداندند، این مانور از سه محور به صورت نمادین آغاز و سپس با در اختیار گرفتن مسجد جامع خرمشهر و اجرای برنامه‌هایی در این مسجد به پایان خواهد رسید.

وی اظهار کرد: این رزمایش همانند عملیات بیت‌المقدس از میدان مقاومت، میدان فرمانداری و پادگان دژ آغاز خواهد شد و در مسجد جامع در ساعت 9:30 به سرانجام خواهد رسید که در نقطه پایان فرمانده سپاه ولی‌عصر خوزستان به ایراد سخنانی خواهد پرداخت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر همچنین از برگزاری دعای کمیل در شب سالروز آزادسازی خرمشهر در مسجد جامع خبر داد و افزود: مردم عزیز خرمشهر خانواده‌های شهدا و ایثار گران در این مراسم حضور خواهند داشت، همچنین غبار رویی گلزار شهدا در روز دوم خرداد و درمان رایگان مناطق محروم خرمشهر نیز در دستور کار قرار دارد.

فرهانیان ادامه داد: گل باران شهر خرمشهر توسط بالگرد هلال احمر نیز در روز سوم خرداد به انجام خواهد رسید و همچنین نمایشگاه خط و نقاشی نیز در این روز بر پا خواهد شد.

وی در پایان از سرکشی به 313 خانواده شهید را به تعداد یاران امام زمان (عج) از دیگر برنامه‌های مهم سالروز آزاد سازی خرمشهر عنوان کرد.

 

انتها پیام/72013/غ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول