اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری جیرفت:

آنچه که شورای نگهبان تصمیم می‌گیرد معتبر و محترم است

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: آنچه که شورای نگهبان درباره صلاحیت کاندیدای ریاست جمهوری تصمیم می‌گیرد، معتبر و محترم است.

آنچه که شورای نگهبان تصمیم می‌گیرد معتبر و محترم است

حجت‌الاسلام عباس اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت مرجع قانونی احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری را شورای نگهبان دانست و اظهار داشت:‌ هر تصمیمی که این شورا اتخاذ کند، باید مورد احترام همگان قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه تشخیص حق یا ناحق بودن این احراز صلاحیت‌ها با خداوند و در نهایت با فقهایی است که در این زمینه تصمیم‌گیری کرده‌اند، افزود: فقهای شورای نگهبان توسط امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری انتخاب شده‌اند.

اسدی، ملاک تصمیم‌گیری شورای نگهبان را مبتنی بر قانون اساسی ذکر و تصریح کرد: ایرانی و مسلمان و مؤمن بودن، کاندیداها الزاماً به این معنا نیست که آن‌ها به ولایت فقیه معتقد هستند، بلکه باید این امر احراز شود.

این مسئول با بیان اینکه ممکن است، این کاندیداها در مسئولیت‌های دیگر کارآیی خوبی داشته باشند، اما برای پست ریاست جمهوری مدیریت آنان احراز نشود، ابراز داشت: آنچه که شورای نگهبان تصمیم می‌گیرد، معتبر و محترم است، بنابراین همه باید تابع مقررات و قانون باشند.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: ممکن است که کاندیداها عدم احراز صلاحیت خود را به ناحق بدانند، اما این مسئله چیزی را عوض نمی‌کند و همه باید در مقابل قانون تمکین داشته باشند و آن را بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه عدم تمکین به مقررات را در فتنه 88 شاهد بودیم، عنوان کرد‌: این فتنه تنها به دلیل نپذیرفتن قانون ضربه سیاسی را به نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران وارد آورد، اما هیچ پیروزی عاید فتنه‌گران نشد.

اسدی با بیان اینکه فتنه‌گران تنها با این عدم تمکین خود را از ملت جدا کردند، افزود: اما موسوی و کروبی با آب به آسیاب دشمن ریختن و انتحار سیاسی راهی پیش نبردند و هم‌اکنون نیز در بایکوت سیاسی هستند و هیچ یک از آحاد ملت نیز برای آنان ارزشی قائل نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از کاندیداها در فتنه 88 با تمکین نسبت به قانون اکنون نیز در میان جامعه سیاسی ما حضور دارد و صلاحیت وی نیز مجدداً تأیید شده، اذعان داشت: وی در زمینه نحوه برگزاری انتخابات اعتراض داشت که آن را از مجرای قانونی پیگیری کرد، اما پس از تأیید انتخابات توسط شورای نگهبان تمکین کرد و آن را پذیرفت.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت خاطر نشان کرد: اگر کسانی که هم‌اکنون صلاحیت آنان احراز نشده، تأیید شده بودند، باز نظر اینجانب تمکین قانون و تأیید نظر شورای نگهبان است که باید برای همگان مورد احترام باشد.

انتهای پیام/80001/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول