اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند در گفت‏وگو با فارس:

استفاده از واژه «مظلوم» برای افراد تأیید ‏صلاحیت نشده جفا به شورای نگهبان است

امام جمعه دماوند گفت: استفاده از واژه «مظلوم» برای کسانی که تأیید صلاحیت نشده‏اند، هم جفا به شورای نگهبان، هم تردیدافکنی در تصمیمات این نهاد و هم تضعیف ارکان نظام اسلامی است.

استفاده از واژه «مظلوم» برای افراد تأیید ‏صلاحیت نشده جفا به شورای نگهبان است

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران در دفاع از نظرات شورای نگهبان اظهار کرد: باید پررنگ‏تر در زمینه دفاع از نظرات شورای نگهبان و خواسته‏ای که شهدا در رابطه با تقویت ارکان نظام داشتند، عمل کنیم.

وی ادامه داد: در آستانه سوم خرداد ماه که روز مقاومت است، وصیت شهدا این بود که باید به نظام اسلامی پایبند باشیم و به تصمیمات نظام اسلامی اهمیت بدهیم و شهدای گرانقدر نیز به خاطر نظام اسلامی خون خود را فدا کردند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: در تعبیرات رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) آمده است که زنده بودن هویت نظام اسلامی با نهاد مقدس شورای نگهبان است.

علاءالدینی اضافه کرد: هر گونه تعابیری که به گونه‏ای تضعیف تصمیمات شورای نگهبان را به دنبال داشته باشد، بازی کردن در پازل دشمن است.

امام جمعه دماوند بیان کرد: امروز کلمه «مظلوم» و استفاده از این ادبیات برای کسانی که تأیید صلاحیت نشدند، هم جفا به نهاد مقدس شورای نگهبان، هم تردیدافکنی در تصمیمات این نهاد و هم تضعیف ارکان نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: در تاریخ می‏خوانیم که امیرالمؤمنان علی(ع) دست یک نفر را به واسطه خطایی که مرتکب شده بود، قطع کردند و در آن زمان یکی از دشمنان نزد آن فرد آمد و گفت تو که آن قدر از علی دفاع می‏کردی، چطور شد که دست تو را قطع کرد و می‏خواست با این حرف‏ها فضاسازی کند و آن فرد را در تقابل با ولایت قرار دهد.

علاءالدینی افزود: اما می‏بینیم که آن شخصی که دستش قطع شده بوده در مقابل حرف‏های آن دشمن فرصت‏طلب جمله‏ای گفت که در تاریخ به یادگار مانده و آن جمله این بود که «دست مرا کسی قطع کرده که سید و آقای وصیین بوده است» یعنی آن فرد با این جمله از امام علی(ع) تعریف کرد و به فرصت‏طلبان فرصت نداد که بخواهند او را در تقابل با امیرالمؤمنان(ع) همراهی کنند.    

امام جمعه دماوند گفت: امروز این رفتار امام علی(ع) و یاران آن حضرت در آستانه ولادت ایشان، رفتاری است که انتظار می‏رود کسانی که دم از ولایت حضرت می‏زنند این رفتار را در قبال ولی‌فقیه و ارکان نظام جمهوری اسلامی از خود نشان دهند.

به گزارش فارس؛ محمود احمدی‏‌نژاد پیش از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انتخابات و رد صلاحیت کاندیدای دولت گفته بود، بنده رحیم مشایی را به عنوان فردی مؤمن، صالح و مفید برای کشور می‏دانم و با شناخت ویژگی‏ها و توانمندی‏هایشان، ایشان را معرفی کردم؛ اما مظلوم واقع شد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: معتقدم در کشوری که ولایت فقیه دارد، حق مظلوم آن هم در این سطح پایمال نخواهد شد و با وجود مقام معظم رهبری مشکلی پیش نخواهد آمد.

انتهای پیام/2568/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول