اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسکو: نشست دوستان سوریه در اردن نا‌امید کننده بود/دیدار قریب‌الوقوع کری و لاوروف در پاریس

وزارت خارجه روسیه با ناامید کننده خواندن نشست دوستان سوریه در اردن از دیدار قریب الوقوع وزرای خارجه روسیه و آمریکا در فرانسه خبر داد.

مسکو: نشست دوستان سوریه در اردن نا‌امید کننده بود/دیدار قریب‌الوقوع کری و لاوروف در پاریس

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «الحیات»، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به زودی «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با «جان کری» همتای آمریکایی خود در پاریس دیدار خواهد کرد.

«الکساندر لوکاشوویچ» سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: هنوز اطلاعات دقیقی درباره این دیدار وجود ندارد اما امکان دارد این دیدار به زودی صورت گیرد.

وی همچنین بیانیه پایانی نشست دوستان سوریه در اردن را ناامید کننده خواند و گفت: برخی از تصمیمات معارضان از جمله نشست مادرید و نشست دوستان سوریه در امان منجر به ناامیدی می‌شود.

لوکاشوویچ ابراز امیدواری کرد که نشست ائتلاف معارضان که از روز گذشته در استانبول آغاز شده است نتایج سازنده‌ای به همراه داشته باشد و با توافق مسکو و واشنگتن برای برگزاری نشستی بین المللی تحت عنوان ژنو 2سازگار باشد.

لوکاشوویچ که پیشتر از توافق اولیه حکومت سوریه با حضور در کنفرانس ژنو 2 خبر داده بود تأکید کرد که معارضان خارج نشین سوریه تاکنون علائم و نشانه‌های امیدوار کننده‌ای ارائه نداده است.

وی افزود: ائتلاف معارضان در حالی پیش شرط کناره‌گیری اسد برای مذاکره با حکومت را مطرح می‌کنند که هنوز خود نماینده‌ای معرفی نکرده و میزان اختیاراتش را مشخص نکرده است بنابراین نمی‌توان این درخواست را جدی گرفت.

هفته گذشته اردن میزبان نشست دوستان سوریه با حضور وزرای خارجه یازده کشور عضو این مجموعه بود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول