اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز وفات حضرت زینب(س)

برنامه بانوی صبر از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش برنامه بانوی صبر از این رسانه به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب(س) خبر داد.

برنامه بانوی صبر از رادیو معارف پخش می‌شود

حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) اظهار کرد: ویژه برنامه‌ای با عنوان بانوی صبر امشب از ساعت 21 و 15 دقیقه تا 22 پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه بانوی صبر به صورت تکرار از ساعت 10 و 5 دقیقه تا 10 و 50 دقیقه روز پنجم خرداد پخش می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف ادامه داد: موضوع اصلی این برنامه صبر و ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب(س) است که این ویژگی‌ به عنوان الگو مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های معمول رادیو معارف به موضوع حضرت زینب(س) انعطاف دارد گفت: برنامه‌های شبستان، صبح نیاز، تا آسمان و ارمغان از جمله برنامه‌هایی هستند که به این موضوع می‌پردازند.

صفایی با بیان اینکه حضرت زینب(س) به طور طبیعی بزرگترین نماد صبر و مقاومت است عنوان داشت: احیا و زنده نگاه داشتن حادثه عاشورا مهم‌ترین برکات وجودی وی بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر حضرت زینب(س) نبود از عاشورا و ماجرای کربلا هیچ اثری باقی نمی‌ماند و هیچ کس نمی‌پذیرفت که آنهایی که در کربلا کشته شدند اولاد پیامبر اکرم(ص) بودند.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف عنوان داشت: اگر حضرت زینب(س) در آن شرایط ایفای نقش نمی‌کرد هیچ‌کس فعالان حادثه کربلا را نمی‌شناخت و کربلا در واقعه عاشورا و ایام محرم در نطفه خفه می‌شد و اسمی از شهدای کربلا باقی نمی‌ماند.

وی یادآور شد: حضرت زینب(س) با دلاوری، رشادت و ایراد خطبه‌ها در شام و دمشق روشنگری کرد و به آگاه‌سازی مردم پرداخت و معرفی هرچه بیشتر این بانوی گرانقدر ضروری است.

انتهای پیام/78003/ط20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول