اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

اختصاص 600 میلیارد ریال برای زهکشی اراضی کشاورزی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: دولت برای زهکشی اراضی کشاورزی مازندران اعتبار 600 میلیارد ریالی اختصاص داد.

اختصاص 600 میلیارد ریال برای زهکشی اراضی کشاورزی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،رضا عظیمی بعداز ظهر امروز در آیین پاسداشت حماسه سوم خرداد و ولادت امیر مومنان علی (ع) که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: زندگی ائمه اطهار ماورایی است و در کارهای سخت از نام امامان دین تمسک می‌جوییم.

وی افزود: حماسه‌آزاد سازی خرمشهر با نام یا علی ابن ابیطالب مزین بود که به صورت معجزه‌آسایی سبب پیروزی رزمندگان اسلام شد.

عظیمی با اشاره به اینکه تمام معادلات جنگی دشمن بر علیه کشور حساب شده بود، خاطر نشان کرد: آنچه تمامی معادلات دشمن را بر هم زد همین قدرت ماورایی ائمه و اطهار و عنایت خداوند بود که بر انقلاب اسلامی حاکم شد.

این مسئول افزود: حماسه آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ حماسه رزمندگان اسلام بود.

وی با بیان اینکه جهادگران به عنوان سنگرسازان بی‌سنگر در دوران دفاع مقدس نقش موثری را ایفا کردند، خاطرنشان کرد: هم اکنون سازمان جهادکشاورزی وظیفه امنیت غذایی کشور را بر عهده دارد که سبب استقلال‌طلبی می‌شود.

عظیمی تحریم‌های دشمن را مانعی برای توسعه بخش کشاورزی در استان ندانست و ادامه داد: در موقعیت سخت اقتصادی در سال گذشته علاوه بر تامین نیازهای کشاورزی داخل، صادرات نیز داشتیم.

این مسئول با اشاره به اینکه پروژه زهکشی اراضی کشاورزی از طرح‌های اصلی و مهم زیر ساختی در بخش کشاورزی است، بیان داشت: اجرایی نشدن پروژه زهکشی از 18 سال قبل تاکنون برای اراضی کشاورزی دغدغه بود.

وی افزود: به صورت پایلوت پروژه زهکشی در شهرستان سیمرغ  اجرا می‌شود.

عظیمی اجرای پروژه زهکشی اراضی کشاورزی مازندران را مصوبه سفر نخست دولت به مازندران دانست و ادامه داد: سفر چهارم دولت به مازندران 600 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه زهکشی در نظر گرفته شده است.

وی اجرای طرح زهکشی اراضی کشاورزی را سبب توسعه کشاورزی و شکوفایی اقتصادی در منطقه دانست و گفت: افزایش درآمد کشاورزان، افزایش مکانیزاسیون، کارآفرینی و اشتغال در منطقه،خودکفایی در مواد غذایی و پروتئینی از جمله دستاوردهای طرح زهکشی اراضی کشاورزی در مازندران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 235 هکتار از اراضی کشاورزی مازندران نیازمند زهکشی هستند، یادآور شد: طبیعی است که مشکل آبگرفتگی در فصول پر باران سبب تخریب خاک شده و مشکلات کشت را به وجود می‌آورد.

وی افزود: زهکشی و هدایت آب‌های سطحی سبب می‌شود تا در ایام کم آبی از آب‌های جمع‌آوری شده برای اراضی کشاورزی استفاده شود.

عظیمی با اشاره به اینکه در 155 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران در چهار حوزه طرح زهکشی انجام می‌شود، گفت: دستاوردهای اقتصادی طرح زهکشی این است علاوه بر افزایش محصولات کشاورزی، هزینه‌های صرف شده بعد از سه سال برگشت می‌خورد.

به گزارش فارس، امروز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه زهکشی اراضی کشور در مساحتی بالغ بر یک‌هزار و 800 هکتار از  اراضی روستای برج‌خیل شهرستان سیمرغ انجام شد.

انتهای پیام/86006/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول