اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش «یاد یاران» در گرگان

کتاب «امام گردان» رونمایی شد

«کتاب امام گردان» نوشته «رحیم مختومی» امروز در همایش «یاد یاران» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی رونمایی شد.

کتاب «امام گردان» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، این همایش بعدازظهر امروز به مناسبت میلاد مسعود امیرالمومنین (ع) و سوم خرداد ماه، سالروز فتح خرمشهر و با هدف تجلیل از ایثارگران ادارات گرگان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

کتاب «امام گردان» خاطرات روحانی شهید «محمدعلی ملک‌شاهکوهی» است که با حضور رئیس مرکز راهبردی سازمان بسیج مستضعفان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرگان توسط پدر آن شهید رونمایی شد.

براساس این گزارش، اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان و کنگره 4 هزار شهید استان این کتاب را منتشر کردند.

روحانی شهید «محمدعلی ملک‌شاهکوهی» یکی از رزمندگان حاضر در آزادسازی خرمشهر بود و به همین دلیل کتاب خاطرات وی به مناسبت فتح خرمشهر رونمایی شد.

علاوه بر این، روحانی شهید، نام و یاد شهید «سوخته‌سرایی» از جمله شهدایی که در آزادسازی خرمشهر نقش‌آفرین بود نیز گرامی داشته شد و دختر وی، «حمیده سوخته‌سرایی»، دکلمه ادبی را به مناسبت فتح خرمشهر و گرامیداشت یاد و نام شهدا قرائت کرد.

امام خمینی (ره) برای اینکه غبار غرور بر سیمای رزمندگان ننشیند فتح خرمشهر را لطف الهی دانست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نیز هنگام رونمایی کتاب «امام گردان» گفت: فتح خرمشهر تفسیر روشنی از سنت های الهی است.

غلامرضا منتظری افزود: بارها از سنت‌های الهی به عنوان قوانین تغییرناپذیر شنیده بودیم، اما در فتح خرمشهر این سنت را به عینه دیدیم.

وی از بین رفتن باطل و توکل به پروردگار را جزئی از سنت‌های تغییرناپذیر الهی دانست و خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر قلمرو نگاه همگان را به مبدأ هستی معطوف کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ادامه داد: امام خمینی (ره) برای اینکه غبار غرور بر سیمای رزمندگان ننشیند، فتح خرمشهر را لطف الهی دانستند، این میراث که در قلب فرهنگ مقاومت وجود دارد را باید قدر دانسته و به شایستگی برای استمرار آن تلاش کنیم.  

لازم به ذکر است؛ همایش «یاد یاران» توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان با همکاری فرمانداری گرگان، لشکر 30 پیاده گرگان، اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران گرگان و سیمای سبز گلستان برگزار شد.  

انتهای پیام/83003/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول