اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی سپاه دامغان خبر داد

اجرای بیش از 10 برنامه ویژه حماسه فتح خرمشهر در دامغان

مسئول فرهنگی سپاه شهرستان دامغان گفت: مقاومت مردم خرمشهر حماسه‌ای فراموش‏نشدنی در تاریخ ایران اسلامی بوده و به همین مناسبت، بیش از 10 برنامه ویژه حماسه فتح خرمشهر در دامغان در دست اجراست.

اجرای بیش از 10 برنامه ویژه حماسه فتح خرمشهر در دامغان

مجید ایمانیان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان در حاشیه مراسم گرامیداشت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: هرگاه نام علی ‌ابن ‌ابی طالب (ع) را می‌شنویم، مفاهیم والایی همچون عدالت، زهد و تقوی، شجاعت و حمایت از مظلوم در ذهن انسان تداعی می‌شود.

وی بیان داشت: ولادت حضرت علی(ع) در حقیقت یکی از برکات خداوند متعال بر عالم خاکی است به این جهت که خداوند در چنین روزی برترین اولیای خود را به بشریت عرضه کرده است.

مسئول فرهنگی سپاه شهرستان دامغان افزود: از برکت وجودی ایشان، ماه رجب به جهت شرافت خاص و ظرفیت‌های والای حضرت علی(ع) پرفضیلت و روز بسیار مقدسی بوده؛ چرا که یکی از عالی‌ترین نعمت‌های خدا یعنی ولایت به انسان داده شده است.

ایمانیان اشاره داشت: ما شیعیان و محبان اهل بیت (ع) وظیفه داریم با گرامیداشت این روز بزرگ به عنوان روز پدر به ساحت ایشان ادای احترام کنیم؛ چرا که پیامبر گرامی اسلام فرموده است «من و علی پدران این امت هستیم».

وی با اشاره به تقارن ولادت حضرت علی (ع) و سالروز فتح خرمشهر بیان داشت: مقاومت مردم خرمشهر حماسه‌ای فراموش‏نشدنی است؛ چرا که مردم این شهر در حالی به مبارزه پرداختند که از قبل برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند.

مسئول فرهنگی سپاه شهرستان دامغان با توجه به اینکه حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر نقطه عطف و برگ زرینی از تاریخ دفاع مقدس و جهاد آگاهانه ملت ایران است، افزود: برای پاسداشت این روز که یک حماسه ملی تلقی می‌شود، برنامه‌های متنوعی در سطح رده‌های مقاومت بسیج شهرستان برگزار می‌شود.

ایمانیان به اجرای بیش از 10 برنامه در این روز اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرتی و سیاسی و برگزاری نمایشگاه کتاب با 50 در صد تخفیف و برپایی نمایشگاه عکس مقاومت و ایثار و اجرای برنامه‌های نمایشی مثل رژه موتورسواری و دوچرخه‌سواری در سطح شهرهای شهرستان است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی با نام شهدای فتح خرمشهر و غبارروبی مزار شهدا، خاطره‌گویی توسط رزمندگان این عملیات، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان فتح خرمشهر و اجرای مراسم نورافشانی در شب سوم خرداد از دیگر برنامه‌هاست.

انتهای پیام/2249/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول