اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی:

46 درصد از تصادفات محور جنگل گلستان موجب مرگ سرنشینان شده است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی با اشاره به آمارهای تحلیلی این اداره مربوط به فروردین امسال گفت: طبق این تحلیل‌ها محور چمن بید به جنگل گلستان با 46 بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت محورهای استان را دارد.

46 درصد از تصادفات محور جنگل گلستان موجب مرگ سرنشینان شده است

سعید سبحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، همچنین محورهای ارتباطی این شهرستان با 27 درصد، محور اسفراین با 15درصد و محور ارتباطی شیروان را با 11درصد به ترتیب بیشترین محورهای منجر به فوت در سطح این استان دانست.

وی با اشاره به جان باختن 26 نفر طی همین مدت در محورهای خراسان شمالی اظهار کرد: این تعداد طی21 سانحه رانندگی جان خود را از  دست داده‌اند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی، خودروی پراید با هشت مورد تصادف بیشترین تعداد جان باختگان سوانح رانندگی این استان برشمرد و گفت: تصادفات موتور سیکت در محورها هم در رده بعد قرار دارد.

به گفته وی بر اساس این تحلیل‌ها 31 درصد از مجموع فوتی‌های سوانح  رانندگی در سر صحنه و 69 درصد نیز حین انتقال و یا در بیمارستان جان باخته‌اند.

سبحانی تصریح کرد: بر اساس این داده‌های آماری نخستین ماه امسال، بیشترین ساعات تصادفات منجر به فوت نیز از ساعت 16 تا 20 با 42 درصد بوده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی انحراف به چپ، سرعت غیر مجاز و خستگی و خواب‌آلودگی را به ترتیب به عنوان بیشترین دلایل این تصادفات منجر به فوت در استان عنوان کرد.

به گزارش فارس، خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان، سالانه افزون بر 15 میلیون زائر و مسافر از محورهای استان خراسان شمالی تردد می‌کنند.

انتهای پیام/63002/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول