اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین عنوان کرد

ترویج سبک زندگی اسلامی در مراسم معنوی اعتکاف

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اعتکاف را فرصت مناسبی برای ترویج سبک زندگی اسلامی دانست.

ترویج سبک زندگی اسلامی در مراسم معنوی اعتکاف

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان این مطلب اظهار داشت: معتکفان در این سه روز باید تلاش کنند با این سبک بیشتر آشنا شوند تا با به‌کارگیری این سبک در زندگی به راحتی مشکلات را برطرف کنند.

عباسی افزود: معتکفان می‌توانند بعد از پایان این مراسم معنوی سبک زندگی اسلامی را در بین اقشار مختلف جامعه تبیین و ترویج دهند تا با تحقق این امر این سبک زندگی بیشتر در جامعه گسترش یابد.

وی با بیان اینکه اعتکاف فرصت شروع زندگی خوب برای معتکفان است، خاطرنشان کرد: در این سه روز معتکفان از تجملات و مادیات زندگی دور و با ساده‌زیستی و نحوه راز و نیاز کردن با خداوند متعال بیشتر آشنا می‌شوند تا بتوانند به خدا نزدیکتر ‌شوند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه اعتکاف فرصت مناسبی برای اقشار مختلف جامعه است تا با شرکت در این مراسم معنوی با خداوند متعال بیشتر ارتباط قلبی برقرار کنند، اذعان کرد: آنان با معتکف شدن در مساجد با پروردگارشان مناجات می‌کنند تا بتوانند با کسب معرفت و بصیرت در زندگی به راه راست هدایت شده و با تحقق این امر کمتر دچار معصیت و گناه شوند.

عباسی با بیان اینکه پروردگار بی‌نیاز است و بندگان به او نیازمند هستند، بیان کرد: بندگان با پناه بردن به درگاه خداوند و راز و نیاز کردن با او، عجز و ناتوانی خود را ابراز می‌کنند تا بتوانند با درخواست کمک از پروردگارشان در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

وی با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف سه روزه است، اظهار داشت: این سه روز کلید عبادت معتکفان برای 12 ماه سال می‌شود تا بتوانند در روزهای آینده به نحو مطلوبی با خداوند متعال راز و نیاز و عبادت کنند.

این مسئول تمرین ساده‌زیستی را از برنامه‌های معنوی اعتکاف عنوان و بیان کرد: معتکفان می‌توانند در این مدت این رفتار نیک را تمرین کنند تا پس از پایان مراسم این عمل پسندیده را در زندگی ادامه دهند.

عباسی تصریح کرد: در مراسم معنوی اعتکاف برنامه‌های مختلف مذهبی و دینی از جمله مناجات و سخنرانی برگزار می‌شود تا معتکفان با شرکت در این مراسم‌ بتوانند بیشتر با خداوند متعال آشنا شوند.

وی برگزاری حلقه‌های معرفتی را از دیگر برنامه‌های مراسم اعتکاف عنوان و بیان کرد: جوانان با شرکت در این حلقه‌ها پیرامون مسائل معنوی با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند تا اطلاعات دینی‌شان ارتقا یابد.

انتهای پیام/77009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول