اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون تلفیق مجلس صورت گرفت

تصویب 4 هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخش سلامت

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: اعضای کمیسیون تلفیق مجلس اختصاص 4 هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخش سلامت را تصویب کردند.

تصویب 4 هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخش سلامت

میرهادی قره‌سیدرومیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: 75 درصد از این میزان اعتبار که معادل 3 هزار میلیارد ریال است به حقوق و دستمزد کارکنان این حوزه تخصیص داده شد.

وی با اشاره به عدم تحقق اختصاص 10 درصد از هدفمندی یارانه‌ها به بخش بهداشت و درمان گفت: شرط اجرایی شدن فاز بعدی هدفمندی یارانه‌ها از سوی مجلس تخصیص این میزان اعتبار پیش‌بینی شده از سوی دولت است.

قره‌سید رومیانی تاکید کرد: تامین بهداشت و درمان رایگان برای مردم در متن قانون اساسی آمده و از متن این قانون دور و فاصله گرفته‌ایم و در حوزه درمان ناامیدی رخنه کرده است.

وی اضافه کرد: در موقعیت کنونی نه تنها اجرایی شدن قوانین اصیل و ناب که برای تهیه آنها رنج و مشقت‌ها کشیده شده عملی نمی‌شود بلکه با قانون‌گذاری‌های غلط این قواین اولیه را زیرسؤال می‌بریم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از چشم انداز 20 ساله که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده به عنوان نمونه یاد کرد و گفت: با اجرایی شدن این اصل تمام نیازها مرتفع و جایگاه قدرتمند ایران در منطقه و دنیا تثبیت می‌شود در حالی که اجرایی شدن آن به کندی و سهولت انجام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت آینده نگری در حوزه بهداشت و درمان گفت: با روند کنونی بی‌اعتمادی عمومی توسعه خواهد یافت که تنها راه حل آن ساماندهی مدیریت کلان است.

نباید سیستم به افراد وابسته باشند

این نماینده مجلس نهم ادمه داد: نباید سیستم به افراد وابسته باشند بطوریکه با رفتن آنها شاهد تحولات شگرف باشیم به طوریکه تمام برنامه‌های که آغاز می‌شود لغو دوباره برنامه‌ها جدید جایگزین شده و این پرسه تکراری هم سیستم متضرر کرده و هم هزینه مالی سنگینی را به سیستم تحمیل می‌کند.

قره‌سیدرومیانی در عین حال خاطرنشان کرد: اکنون مسکن‌ها جایگزین درمان‌های اساسی شده و مدام با تزریق مسکن‌های مقطعی تصور درمان را داریم در حالی که با مسکن‌های مقطعی نه تنها مشکل اساسی حل نخواهد شد بلکه رنگ و بوی حادتری نیز به خود می‌گیرد.

نماینده مردم تبریز ـ آذرشهر و اسکو در مجلس خواستار اقدام عملی برای درمان این بیماری ریشه‌ای در ساختارهای کشور شد و افزود: اکنون در مجموعه‌ای که تمام توان و انرژی کارکنان و مدیریت آن معطوف به حوزه تخصصی خود یعنی بهداشت و درمان باشد به دنبال اقدامات جانبی از کسب منابع مالی برای سرپا نگه داشتن ساختمان‌های با قدمت 40 سال است.

این نماینده مجلس نهم در عین حال کلید تغییرات را در دست تک تک اعضای جامعه دانست و گفت: ما هر کدام به راحتی می‌توانیم تغییرات و تحولات در جامعه خود را رقم بزنیم.

انتهای پیام/60002/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول